Penguasa Melayu memang pemakan "taik palat" Cinabeng.@NajibRazak

Filem Tanda Putera akhirnya dibenarkan untuk tanyangan umum setelah melalui banyak halangan dan rintangan oleh keturunan komunis Cinabeng sebelum ini.Sedangkan cerita fiksyen terbitan Astro The New Village yang jauh menyundalkan fakta sejarah tentang kononnya kehebatan perjuangan bangsa Cinabeng terhadap komunis tak perlu susah susah melalui apa yang dilalui Tanda Putera dan penerbitnya.

< Seterusnya….>

The scene where the National Operations Council meeting to resolve operational issues during the May 1969 curfew
Benar saperti apa yang ditulis oleh sahabat blogger Bigdog pemimpin Melayu “Saperti menyusukan kera dihutan..” dalam artikel beliau “Nursing the monkeys in the jungle”.Haramjadah sungguh nasib orang Melayu bila diharamjadahkan oleh Pemimpin Melayu sendiri yang kerandut mereka semua berada dalam mulut bila berdepan dengan desakan,bantahan dan ugutan bangsa Cinabeng dalam apa jua situasi sekalipun.
Jadilah orang Melayu bangsat dinegeri sendiri sebab dibangsatkan sendiri oleh Pemimpin Melayu yang mereka amanahkan menjaga kepentingan mereka selama ini.Kita tidak perlu kuasa asing dan orang luar untuk MENJAJAH kita bilamana kita dijajah sendiri oleh GOLONGAN BANGSAWAN,ANAK PINAK DAN KRONI MEREKA telah berjaya menjajah pemikiran orang Melayu untuk terus mengangkat dan mengekalkan mereka sebagai pemimpin.
Sedangkan MEREKA ini adalah golongan PEMAKAN TAIK PALAT CINABENG.


Hukuman Mati Atau Penjara Seumur Hidup?Semangat Melayu sudah layu..?

Cinabeng yang menghina Agama Islam dan Melayu dan Raja Melayu masih boleh bebas kesana kemari.Kalau ditahan reman pun hanya menunggu masa saja untuk dibebaskan bila Kerajaan Pimpinan Melayu akan tunduk pada desakan Pembangkang dan NGO mereka..tunggu dan lihat nanti.

< Baca Lagi…>

Bila orang Melayu dah tak boleh tahan dengan penghinaan demi penghinaan oleh bangsa Cinabeng ini maka muncul lah kumpulan 4 Anak Muda Melayu yang melakukan tindakan diluar batasan Undang Undang hanya kerana mereka dah tak boleh tahan.Ramai Melayu yang merasakan sentimen yang serupa tapi tidak ramai yang berani kehadapan membela sapertimana yang dilakukan oleh 4 orang anak muda ini.Ramai yang masih mengharapkan Kerajaan Pimpinan Melayu ini dapat melakukan tindakan sewajarnya mengheret PENGHINA PENGHINA SIAL ini kemuka pengadilan.

Hari ini 4 Anak Muda Melayu ini berhadapan dengan hukuman mati atau penjara seumur hidup atas tindakan BODOH mereka melakukan Undang Undang Rimba mereka bila undang undang negara yang wujud lesu untuk menangani gejala PENGHINAAN yang semakin menjadi jadi dalam era kelemahan kuasa politik orang Melayu akibat perpecahan sesama sendiri.

Dimanakah MELAYU yang lain?

Cukup kah hanya sekadar melihat dan membiarkan nasib 4 anak muda ini berlalu begitu sahaja atau kita akan berkata “Berani buat beranilah tanggung..” ?

MELAYU OH MELAYU….sudah makin layu dan dilayukan.

Utusan Malaysia

SHAH ALAM 22 Julai – Empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menculik penganggur, Ng Mun Tatt bagi mendapatkan wang tebusan RM3,000 di sebuah restoran di Taman Sri Muda di sini minggu lalu.

Mohamad Asri Mohamad Jamil, 22, Mohd. Mazli Sazeli, 26, Zulkarnain Abdul Rahman, 29, dan Agus Hariyanto Mahmod Hosen, 27, mengangguk faham setelah pertuduhan dibacakan kepada mereka oleh jurubahasa di hadapan Majistret Nurul Syahida Zainal.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada keempat-empat tertuduh.

Mereka bakal menghadapi hukuman mati atau penjara seumur hidup dan jika tidak dihukum mati boleh dikenakan sebatan setelah didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Penculikan 1961 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Berdasarkan pertuduhan, keempat-empat lelaki itu didakwa bersama dua lagi yang masih bebas dengan niat bersama telah menahan Mun Tatt, 21, dengan maksud untuk mendapatkan wang tebusan RM3,000.

Mohamad Asri yang bekerja sebagai juruteknik; Mohd. Mazli, jurulatih tomoi; Zulkarnain, penyelenggara bangunan, dan Agus Hariyanto yang berniaga didakwa melakukan perbuatan itu di Restoran Muneer, No. 1 Jalan Merdu 25/119 Seksyen 25, Taman Sri Muda di sini kira-kira pukul 4.30 pagi, 15 Julai lalu.

Pendakwaan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Rohaida Che Hamid manakala kesemua tertuduh diwakili peguam-peguam Ridha Abdah Subri dan Shaharudin Ali.

Pada prosiding hari ini, Siti Rohaida memohon tempoh sebulan untuk tarikh sebutan bagi mendapatkan arahan lanjut Jabatan Peguam Negara.

Namun Ridha Abdah membantah dan memohon tarikh itu dipercepatkan dengan alasan kes berkenaan melibatkan kepentingan awam dan siasatan telah selesai seterusnya membolehkan kes itu dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Nurul Syahida menetapkan 16 Ogos ini untuk sebutan semula kes.

Sebelum itu, Shaharudin memohon mahkamah membenarkan seorang pegawai perubatan kerajaan melakukan pemeriksaan perubatan terhadap kesemua tertuduh.

Katanya, beliau telah mendapat arahan itu daripada keluarga para tertuduh berkenaan namun Nurul Syahida hanya membenarkan tertuduh kedua dan keempat menerima rawatan itu setelah mereka berdua mengaku mengalami kecederaan.

Sementara itu, keempat-empat tertuduh sempat melaungkan takbir sebelum dibawa keluar anggota polis dari mahkamah tersebut.

Mereka ditahan pada 16 Julai lalu di Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Ampang dan Kampung Medan, Petaling Jaya, sehari selepas kejadian tersebut.

Menurut laporan akhbar, kejadian culik itu dikaitkan dengan pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang didakwa memuat naik gambar dengan komen Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh…wangi, enak, menyelerakan!) mengandungi logo halal dalam laman Facebook mereka iaitu “Alvin and Vivian-Alvivi” di pautan https://www.facebook.com/alvivi.swingers.

Ketika kejadian Mun Tatt sedang makan bersama teman wanitanya di sebuah restoran di Taman Seri Muda sebelum diculik sekumpulan lelaki menaiki sebuah kereta Toyota Alphard.

‘We give projects to cronies to stay in power’

Terengganu MB Ahmad Said defends awarding mega projects to Umno cronies, saying politics is about obtaining power and holding on to it
<Read More>

BESUT: There is absolutely nothing wrong in awarding mega projects to the government cronies because this is a necessity to survive in the political game, said Terengganu MB Ahmad Said.

“When it comes to projects, including the recently-announced Kuala Besut International Gateway, we must give priority to our people. Never do we give it to PAS, because once they get the money they will use it to kill us.

“Who got the government projects in Kelantan? For sure it was PAS’ people. We can’t be giving it out to others, it is like digging our own graves.

“This is politics, politics is about obtaining power and holding on to it,” he said.

Ahmad was commenting on the PAS’ allegations that the RM250 million gateway project would not benefit local folk because it would be granted to the Umno’s government cronies.

The MB was in Kuala Besut to canvass for the BN by-election candidate Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman, who is contesting in a straight fight against PAS candidate Azlan Yusof in tomorrow’s by election

New Zealand Uni to enter Kuala Besut

Meanwhile, Ahmad also defended the multi-million project, saying that this was being done to boost the local tourism sector and create job opportunities for the local folk.

“If the number of tourists increases, they would need food and accommodation, and there’ll be job opportunities for the local people to provide these services and amenities and the industry would be benefited,” he said.

Ahmad also debunked PAS’ notion that he had neglected the Taman Ilmu education hub project initiated by former MB Idris Jusoh due to a personal vendetta.

He said the project was stalled for a while because the contractors needed to do some improvements.

“The library and mosque have been completed, we are expecting a New Zealand University to be the first to enter in September,” he said.


Makam Pahlawan bakal mendapat penghuni baru…?

Makam Pahlawan dimana negarawan negara disemadikan..

<Read More>

Makam Allahyarham Tun Hussien Onn
Makam Allahyarham Tun Abdul Razak
Rasanya tak lama lagi Makam Pahlawan bakal menerima penghuni baru dikalangan Negarawan atau so-called Negarawan.Siapa agaknya ya?

Hanya Allah Taala yang tahu…

P/S : Menantu jangan sibuk sangat berkempen kat Kuala Besut tu.Tenguk gak Pak Mertua yang dah masuk tarikh luput tu yang dah kuat sangat bau tanah kat badan dia.He he he…

Sindrom suka melancap Umno @NajibRazak


“Hakikatnya, ini berita beracun sebenarnya. Itu pasal lah Barisan Nasional hampir tergolek dan terguling kerana terlalu banyak sangat idea melancap seperti ini!!!…”


Aku petik ayat diatas  dari blog TFK yang aku rasa ada kebenarannya.Sememangnya ramai pemimpin Umno jenis syok melancap sendiri.Kadang kadang lakonan dan kenyataan yang dikeluarkan mereka  sewaktu berjalan kempen PRK memualkan kita yang membacanya.Melihat ramai pemimpin berkain pelikat waktu PRK kehulu kehilir macam kita tenguk budak budak baru berkhatan time cuti sekolah.Duduk poyo bersimpuh atas lantai macam merendah giler akan lenyap bila dah menang kerusi yang dikejar mereka.Menang apatahlagi kalau dah dilantik jadi Menteri,cubalah nak jumpa mereka dipejabat menteri..tobat 3 bulan belum tentu boleh jumpa.Alasan yang diberi pegawai…menteri sibuk sangat.
<Read More>

Aku rasa graf kebencian orang Melayu dan ahli Umno sendiri terhadap Umno selepas selesai PRU13 tiba tiba melonjak.Semuanya angkara dan gara gara pemimpin Umno sendiri.Cuba korang buat ujian ini…Pergi tanya 10 orang ahli Umno diperingkat grassroot tentang sentimen mereka terhadap Umno sekarang ini,aku pasti korang akan dapati 8 dari 10 orang ini akan mengatakan mereka dah sampai tahap MELUAT dengan Umno.Tak cukup 10..tambah lagi 10 orang..kalau tak percaya.

Kalau tak dapat jawapan “Pergi jahanam dengan Umno…” pun dah kira bagus.

Tapi kalau PM tanya Pengarah Strategik dia Sahlan Nasution yang tak berapa strategik nak mengatur kemenangan dirinya sendiri ditempat yang ditandinginya,pasti dia akan memnberikan jawapan “kelas melancap” bagi PM syok.
Lu ikut sangat lah nasihat Sahlan tu Ah Jib Gor…tenguk longkang mana dia nak ajak lu terjun!

Bayi berumur sebulan sudah mula bersedekah..tak percaya?

Reza Alhafiz
Bayi comel diatas baru berumur sebulan bernama Reza Alhafiz dan anak kepada pencipta MILIUN Software.Software ini bakal menggegarkan dunia FOREX tidak berapa lama lagi dengan melakukan urusniaga matawang asing secara automatik yang akan MEMASTIKAN pulangan/keuntungan yang berterusan kepada pemain Forex Online.Kebanyakan software yang ada dipasaran ketika ini hanya bersifat indikator dan hanya memberikan petunjuk tentang market trend dan melakukan urusniaga secara semi automatik(kalau ada).
<Read More>
Apa yang lebih membanggakan software MILIUN ini adalah hasil ciptaan anak Melayu tempatan yang setakat ini masih tidak mahu identitinya dikenali.Hanya mereka yang pernah dan bakal menghadhiri Bengkel FX Janda Baik anjuran Uncleseekers yang mengenali “pencipta” software yang boleh aku katakan sebagai “ciptaan luarbiasa” masakini.Tiada lagi istilah RUGI dalam berurus niaga forex bila membicarakan tentang kehebatan Software MILIUN ini.Tak percaya?Sila hadiri bengkel yang bakal diadakan pada 30 dan 31hb Ogos akan datang dan saksikan sendiri kebenarannya.
Untuk pengetahuan para pembaca salah seorang “peserta” yang telah dibantu oleh Hamba Allah(pencipta software) ini telah bersetuju menyumbangkan 20%(RM6 Ribu sebulan) keuntungan bulanan beliau kembali yang mana Hamba Allah ini telah “mewakafkan”nya diatas nama anak beliau Reza Alhafiz untuk disedekahkan kepada mana mana Pondok Tahfiz yang memerlukan bantuan.Subhanallah,Alhamdulillah,Laillaha illallah,Allahu Akbar.
Baca seterusnya DISINI
azmiapa@gmail.com
Penyertaan adalah terhad

Lain kali PRU pilih YB yang ada peluang cepat mati…@NajibRazak

Gambar Hiasan

Dua tahun sudah aku ada siarkan satu artikel berhubung PILIHAN PALING BAIK yang patut dikemukakan sebagai calun oleh parti politik dan patut dipilih oleh rakyat.Calun yang terbaik bukannya dikalangan mereka yang memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat yang diwakili mereka tetapi calun terbaik pada aku adalah dikalangan mereka yang ada kemungkinan cepat MATI disebabkan mengidapi Penyakit Penyakit Kronik Tahap 4.Lagi kronik lagi bagus…sebab akan ada banyak Pilihanraya Kecil lepas tu.Banyak PRK beerti keuntungan kepada rakyat yang kehilangan YB yang mewakili mereka..
<Read More>

Kalau pilih calun calun yang sihat mihat macam KJ,Razali Ibrahim dan yang jenis muda muda,agak payah sikit nak dijangkakan walaupun ajal maut itu ditangan Allah Taala.Tapi kalau kita pilih pemimpin veteran yang berpenyakit kronik dah tentu tentu badan mereka separuh dah ada bau tanah kubur.Jadi meriah kawasan kita kalau mereka padam!Tenguk saja apa yang Dun Kuala Besut dapat atau dijanjikan setakat ini….

1.Pengumuman peruntukan bernilai RM10 .35 juta untuk pembinaan pangsapuri empat tingkat merangkumi 72 unit di Kampung Tok Saboh, Kuala Besut [Gambar kiri] – 13 Julai 2013 (sumber: Malaysiakini)

2.Bantuan bernilai RM147,750 dalam bentuk anak ayam kampung, kambing, makanan ayam dan motosikal roda tiga daripada Jabatan Perkhidmatan Veterinar Terengganu kepada 314 petani sekitar Kuala Besut oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Tajuddin Abdul Rahman dalam Program Jabatan Perkhidmatan Veterinar Bersama Penduduk DUN Kuala Besut di Kampung Baharu Kuala Besut – 14 Julai 2013 (sumber: Bernama)
3.TPM tarawih di Kuala Besut, umum bantuan RM343,000 untuk naik taraf masjid Hj Ishak, Kampung Dengir di Kuala Besut – 16 Julai 2013 (sumber: Bernama melalui Malaysiakini)
4.TPM merasmikan projek pecah tanah projek pembinaan Sekolah Menengah Kebangsaan Alor Peroi di Tok Saboh, Kuala Besut dengan peruntukan RM28 juta – 16 Julai 2013 (sumber: Malaysiakini dan teganukita.blogspot.com)
5.Pengumuman projek bernilai RM250 juta untuk mendalamkan muara Sungai Besut – 16 Julai 2013 (Berita Harian)
6.Pemberian kunci rumah dan surat tawaran Rumah Mesra Rakyat (RMR) oleh Pengarah Urusan Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB), Datuk Kamarul Rashdan Salleh di Kuala Besut – 16 Julai 2013 (sumber: Bernama) – Ibid. 
Tolak campur kali bahagi dah hampir RM300 Juta “bonus” untuk penduduk dan pemilih berdaftar N01 Kuala Besut diumumkan pemimpin kerajaan setakat ini.Mungkin lepas ini ada lagi kot memandangkan ada lagi 4 hari sebelum rakyat Kuala Besut keluar untuk memilih.Kalaulah Adun mereka tak mati(ampun ya keluarga Allahyarham?),jangan haraplah boleh dapat ini semua…
Jadi bila kita semua dah tahu yang kalau YB kita mati kita akan dapat “durian runtuh”,apake jadah yang kita pilih calun yang sihat mihat dan muda muda?Itu namanya tak berapa cerdik bukan tak cerdik..
Jadi kepada parti politik apakata guna pendekatan ini dimasa akan datang…
Pilihlah calun yang gemuk tak sihat…kalau boleh yang ada penyakit 4 serangkai tahap 4…kalau yang memang dah duduk dalam ICU lagi cun..cepat sikit.Masa kempen tak perlu janji apa apa cuma perlu tunjuk Medical Report setiap calun,lagi kronik lagi bagus..
Amacam?
Pilih macam ini..cerah masa depan

APAKAH ALVIN DAN VIVIAN BAKAL DIBEBASKAN ?

JIKA INI BERLAKU AKAN MEMPARAHKAN LAGI KEPIMPINAN NAJIB

Alvin Tan dan Vivien Lee
 Sekaligus keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Murtazadi Amran tidak membenarkan jamin ke atas pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee atas tiga tudunan mempersendakan umat Islam dan Ramadhan dalam Facebboknya telah menghantar mesej kepada rakyat, bahawa kerajaan mahu bertegas dalam perkara yang menggugat keharmonian hidup rakyat.

Soalnya, apakah keyakinan yang cuba diberikan kepada rakyat ini akan dilunturkan pula dengan pihak Peguam Negara kelak tunduk kepada bantahan NGO, parti politik, peguam dan sebagainya yang menganggap tindakan menghantar terus ke penjara sebagai sudah menjatuhkan hukum dan mereka akan dibenarkan jamin di bawah tekanan ini.

Jika ini berlaku implikasinya sangat buruk kepada kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib yang sedang parah dengan kemerosotan keyakinan rakyat khususnya bumiputera dan Islam selepas Pilihan Raya Ke 13 setelah mereka menyaksikan timbulnya berbagai-bagai isu negatif satu demi satu akibat dari penghapusan ISA dan EO yang menyebabkan merebaknya jenayah keganasan.

Orang ramai juga bercakap tentang sikap Peguam Negara, Abdul Gani Patail tidak gemar terlibat dalam kes kontroversi yang melibatkan reaksi politik dan agama hakim-hakim dikatakan telah memahami sikapnya.

Keraguan timbul apakah Peguam Negara akan tetap tegas dalam keputusan mahkamah tidak membenarkan Alvin dan Vivian dijamin jika merebak bantahan.

Rakyat telah menyaksikan banyak kes jenayah dan juga politik yang dimenangi oleh pihak penjenayah dan juga kes yang memihak kepada pembangkang.

Serentak dengan penyiaran berita mengenai Alvin dan Vivian dihantar ke penjara, The Star telahpun menjuarai reaksi bantahan oleh beberapa NGO yang mempersoalkan mengapa tindakan yang sama tidak diambil terhadap Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Zulkifli Nordin dari PERKASA kerana rencana dan kenyataan mereka didakwa tidak sensitif terhadap Hindu dan Krisitian.

Ini adalah merupakan dakwaan secara umum yang jika mahu diambil kira seumpamanya banyak tersiar dalam akhbar berbahasa Cina dan Tamil. Maka itu mereka juga akan terpaksa didakwa di mahkamah.

Hal ini jauh bezanya dengan provokasi paling biadap terhadap umat Islam yang dilakukan oleh Alvin dan Vivian dengan mengunakan babi yang kotor untuk mencemarkan kesucian Ramadan. Percikan bahayanya kepada keselamatan negara telah jelas apabila bukan Islam yang juga disyaki mengikuti langkah Alvin dan Vivian telah dicolek.

Harap KDN telah nampak The Star mulai memainkan peranan mengapi-apikan perkara ini? Lihatlah on linenya.

The Star harus sedar Islam tidak pernah diperhinakan sampai ke taraf ini sebelum ini. Janganlah kesempatan diambil ketika Ketua Pengarang Datuk Wong Chun Wai bercuti.



Bak-kut-teh is NOT chik-kut-teh

Come on. Who are you trying to kid? Is chasiu pau halal? Is it made with chicken? If it is it will not be called chasiu pau. It would be called kai pau. And is bak-kut-teh made with chicken? A less fatty variation of bak-kut-teh made with chicken instead of pork is called chik-kut-teh.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

The issue of what the media has now labelled the two ‘sex Bloggers’ has taken Malaysia’s racial and religious divide to new heights. Just when you thought that we are already scraping the bottom of the barrel and it cannot get any worse than this, it does.

But what is this issue really about?

Some say, yes, these two ‘sex Bloggers’ may have committed a crime, but then so have a few others. So why take action only against these two and not against the rest?

Now, that is exactly the point I have been making for so many years. But when I raise that matter many of you whack me rather than discuss the issue at hand. My point is you are always aiming at the wrong target. You do not seem to know who or what is at fault and what we should do to address the matter.

Oh, the solution is simple, you argue. Just change the government. Then the matter will be solved. Will it? Is it that simple? Or is it you are too simple-minded and imagine that to clean the dirt all we need to do is to sweep it under the carpet. Once it is hidden under the carpet we can no longer see it. And if we do not see it that means it is no longer there.

Not that simple mah!

First of all, who is the one with the authority to decide whether to prosecute or not? And who decides under which law to prosecute?

The police do not have that authority. The police’s job is just to investigate and gather the evidence and then make the arrest if there is evidence of a crime. The investigation papers then go to the Attorney General and if the AG is of the opinion there is sufficient evidence he will prosecute.

Sometimes the AG may send the investigation papers back to the police if he feels the case is not ‘tight’ enough. Sometimes he may decide not to prosecute even if there is a solid case. And sometimes he may prosecute even if the case is flimsy.

Whatever it may be it is the AG’s call. Nothing goes to court unless the AG says so.

Once a police report has been made the police are compelled to open a file. They can look at the police report and come to the conclusion that the issue is frivolous and does not warrant further action. Sometimes they may decide that the police report is false and investigate the person who made the report instead. It can go either way.

Laws are for the protection of the community. Hence the interest of and the impact to the community also have to be taken into consideration. It is not always just about punishment. It is also sometimes about prevention. A balance needs to be sought between punishing the transgressor and protecting society. This balance is supposed to be done on an impartial basis. But how can people be 100% neutral when race, religion, political affiliations, etc., influence how we think?

A Malay judge once stated that he would rule based on his conscience as a Muslim when he should instead rule based on the letter and spirit of the law. Hence this judge is declaring that he is a Muslim first and a judge second.

So is his ruling going to be impartial? Certainly not! His ruling is going to be based on how he feels he should rule as a Muslim even if that is not quite what the law says he should do.

The two ‘sex Bloggers’ were charged for a crime under Malaysia’s criminal law. And this means secular laws. But their crime is for offending Muslims by insulting Islam. So how do you balance between religion and secularism? You can’t. Religion and secularism are opposing ideologies. So one of the two is going to lose out.

So, the million-dollar question that many of you have been asking over the last few days: why charge the two ‘sex Bloggers’ and not the others? Only the AG can reply to that question. But I doubt he will.

Ultimately, the issue here is about insulting Islam. But some of you argue that calling bak-kut-teh halal is not wrong because there is such a thing as halal bak-kut-teh. It could be bak-kut-teh made from chicken, which then would be halal. “So where is the insult?” you scream.

Come on. Who are you trying to kid? Is chasiu pau halal? Is it made with chicken? If it is it will not be called chasiu pau. It would be called kai pau. And is bak-kut-teh made with chicken? A less fatty variation of bak-kut-teh made with chicken instead of pork is called chik-kut-teh.

The Chinese word bak (肉), which means meat (or more specifically pork), is the vernacular pronunciation in Hokkien and Teochew. It was first introduced to Malaya in the 19th century by Chinese coolies and workers of Hokkien origin.

The Muslims view the stunt by the two ‘sex Bloggers’ as an act of provocation as well as mockery towards Islam. And they are not wrong in thinking so because that is exactly what it is. And you cannot blame the Muslims for reacting against any act of provocation and mockery. If you do not wish to attract that type of reaction then don’t provoke and mock.

Sure, other people have also, as you said, insulted others. So are you saying then it is kosher to provoke and mock Muslims since Muslims have also done the same to others? That is a weak and childish attitude to have.

So, a Malay man/boy somewhere raped a Chinese girl and he was never sent to jail for whatever reason we all do not know. That means it is no longer wrong for Chinese to rape Malay girls. Can you get off if you tell the judge in a rape trial this is the only reason you raped the Malay girl, if not you would nave never done it?

In that case the Japanese killed tens of thousands of Malayans back in the 1940s and were never punished. Is it therefore okay for us to strangle Japanese tourists who come to Malaysia?

I am sure the judge will look at this from your point of view: that since they did it and got away with it then it is not wrong for us to also do it. Maybe the judge who also lost family members in the 1940s should now shake your hand and call you a patriot and invite you home for dinner.

Yeah, right, I am a racist. I know what you are going to say. Fine, but at least I am not an idiot.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.