Berikut adalah petikan artikel dari blog Kerabu Bersuara yang mendedahkan tentang beberapa lagi rakan arwah Khalil Afandi yang mengamuk di Putrajaya tempohari.Sebagai komuniti bloggers tidak mengira pegangan politik adalah menjadi tanggung jawap setiap dari kita mendedahkan siapa juga pengamal media baru yang menjadi teman ‘seperjuangan’ Khalil Afandi kerana mereka juga BERPOTENSI melakukan apa yang telah dilakukan oleh Khalil Affandi kerana ketaksuban mereka terhadap kepercayaan mereka.
TERIMA KASIH RAKAN BLOGGER BILA KERABU BERSUARA DAN PANGLIMA PERANG SIBER KERANA USAHA ANDA.


ariff afandi bin khalil afandi said…
Salam semuanya, Sesiapa yang mahu ikut aku TALIPON LAH AKU..01116342016.. AKU TELAH SIAP SEDIA MAHU RAMPAS KUASA DARI KERAJAAN GILA.


Antara komen beliau ialah:

Blogger Jaya Negara said…
Lama aku tidak kesini… aku baru pulang dari perjalanan yang panjang. Jasad ku telah kubawa kemasjid Nabawi. Solat sunat di situ. Aku ada kerja untuk dilaksanakan…. tapi aku gagal. kerna apa? Kerana aku terlalu sayangkan anak dan isteriku. Aku pulang tanpa mengunjungi Kaabah
30 May 2012 09:19

Blogger Nurun Nur 9111 said…

salam saudara,errr…lama tidak kesini???ini kawan lama kita ke dhada???mr.abu tak??? yeyeh…apa khabar? ps:lama tak dgr khabar,kitorang kat sini,slalu sebut2 nama…:) -Annur-
30 May 2012 18:43
Blogger Jaya Negara said…
Ya saya kamu memang kenal saya. Susah sekarang ni nak perkenalkan diri sebab ada orang yg kerjanya memusnahkan Facebook dan blog yg tidak mereka gemari. Mereka ni ada gaji kot. Semua tulisan saya di tapak-tapak hampir dibuangnya… cuma satu di Gila apa manusia yg terselamat. Haritu saya dah ke Mekah tapi tak dapat tunai Umrah kerana ada hal lebih penting kena balik dulu.. nak pergi lagi tunggu ada rezeki. Salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 22:40

Blogger Nurun Nur 9111 said…

ABuuuuuu!!!! Saya yang kenal kamu dulu.. bukan annur.. Saya peminat kamu.. Walaupun kamu suka marah-marah..haha Macamana keadaan di Madinah? Ada jenguk kubur Rasulullah? Bestnya.. Apa pun semoga kamu berbahagia.. Dhada
30 May 2012 23:02

Blogger Nurun Nur 9111 said…

Lain kali ke sana tak jenguk kaabah nanti saya sebat kamu..huhu DH
30 May 2012 23:03
Blogger Jaya Negara said…
Dunia sekadar pentas ujian aje. Jika lulus berbahagialah kamu. Gagal cuba lagi sampai berjaya. Soalannya apakah yang diuji oleh Allah kepada kita manusia? Benar kamu pasti merasakan kenapa begini jadinya hidup. Manusia semakin gila. Dari Madinah ke Jeddah 4jam naik teksi berapa kamu kena bayar. Rm 170. Dari Airport Jeddah ke Hotel yg 10 minit dgn teksi pun RM 170. Soalannya tak pa aku punya wang. Kepada yg tak punya wang mahu kemana diBumi asing ini. Manusia tidak mahu pahala. Manusia lebih pentingkan duit aje. Iya benarlah jika ada yang berkata bukan semuanya begitu. Pasti ada yang baik hati sudi menghantar kemana pun tanpa bayar apa-apa. Soalannya memeras duit orang sudah jadi biasa disana. Apa yang Allah uji sebenarnya adalah kemanusiaan kita… Manusia dibeza dgn makluk lain krn kemanusiaan juga. Mana2 mahluk selain manusia jika mahu jadi manusia dianggap melangggar fitrah dan dihukum mati… tapi manusia Allah izinkan jadi binatang tanpa redha Allah. Manusia jadi buas sesama manusia. Manusia bangga dengan sifat ganas. Siapalah kita untuk menghadapi semua ini jika tanpa Allah. Aku bersama-sama Allah Tuhan ku kemana-mana pun. Sekian salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 23:11

Blogger Nurun Nur 9111 said…

memang pentas ujian. annur asik duk kata permainan je.. ujian is ujian ya annur… dhada
30 May 2012 23:26

Blogger Nurun Nur 9111 said…

tapi memang terkadang dunia membuatkan kita menangis lagi-lagi pabila kita kalah kerana miskin, kerana tak mampu, kerana tak tahu, kerana hodoh, kerana bodoh. ada yang kerja penat-penat tapi tak pernah berkesudahan asik duk kena buli je.. dunia..dan seisinya lagi busuk dari bangkai kambing… dhada
30 May 2012 23:32

Blogger Nurun Nur 9111 said…

ada lagi yang kutuk depan-depan sengaja bagi orang dengar… mentang-mentang kononnya kuat sembahyang, asik pegi surau.. tau-tau tiap hari duk mengumpat orang… gila apa manusia… rasa nak flying laju-laju dari jauh menuju tepat ke muka… dhada
30 May 2012 23:36
Anonymous . said…
. Selagi berzikir,jalan masih kabur. Selagi bersuara,makam belum bercahaya. Selagi merasa,cahaya masih malap. Mencari ‘Aku’ dalam cahaya,pasti buta mata hatinya. Mencari ‘Aku’ dalam gelap,pasti buta mata nuraninya. ‘Aku’ tak perlu dicari,makin dicari makin tersembunyi. ‘Aku’ suka untuk dikenal,maka kenalilah akan daku. Dekat tak bersentuh,jauh tak bersempadan. ‘Aku’ adalah pebendaharaan yang ghaib..tapi ‘Aku’ amat nyata..jauh lebih nyata dari dirimu sendiri.. Sempurna ‘Aku’ pada segala kelemahan. Sempurna ‘Aku’ juga pada segala kemuliaan. Apabila retaknya cermin..maka terbukalah akan hijab… Dan pabila cermin itu pecah..maka terbongkarlah segala rahsia…. Kerana rahmat,kasih dan sayang ku…maka ‘Aku’ jadikan alam ini.
31 May 2012 00:02
Anonymous Annur said…
wahai manusia,aku suka dikenali,tapi bila aku kamu kenali,aku akan lari,kerana aku takut bila didekati,diriku takkan mampu kamu fahami,sebab itu kadangkala aku sedih terkenang diri,mahu apa sebenarnya aku ini,mahu dikenali,bila didekati aku lari,aku sembunyi dalam bayang kamu kerana aku malu jika dikenali,diriku tidak seperti yang kami sering puja puji,kerana aku indah khabar dari rupa jika kamu mengerti…aduhai manusia…
31 May 2012 04:10
Anonymous Annur said…
oleh sebab itu aku suka permainan hidup ini,aku namakan ia…”hide and seek game”…yang mencari tak ketemu,yang tiada mahu akan aku seru…untuk si bodoh,aku benar2 terhibur dengan kamu,kamu adalah bahan gelak tawaku…untuk itu aku beri kamu rupa yang indah nanti secomel kucing yang mengiau…aduhai manusia…kamu takkan tahu betapa aku mahu dikenali,tapi aku malu jika kamu tahu rupaku yang sebenar…aduhai manusia…fahamilah aku…itu saja pintaku…baru kamu layak mendampingiku…
31 May 2012 04:18
Anonymous Annur said…
aku duduk di istana kemegahanku,membelek2 diri yang kamu puja indah…oh,aku bangga kerana aku indah kata kamu…tapi bila aku lihat kamu,aku malu lagi…indah apa jika begitu…rupaku sejelek apa yang kamu sering hina…terduduk sedih aku…tapi bila aku dengar lagi puja puji setengah kalian,aku mula bangga diri lagi…tapi hatiku terusik melihat manusia itu,membenci aku kerjanya selalu…katanya aku ini jahat…penyebab pergaduhan sesama kamu…aku tertarik dengannya…dia aku dekati…aku pandang dia dari segala sudut diri…dia ini indah…dalam aku dipuja puji,dia berani membenciku…manusia ini unik…aku suka dengannya,akan aku beritahu rahsiaku padanya…aku seru dirinya,aku katakan yang aku ini hebat,aku ini indah…tidak kamu mahu berdampingan denganku?kenapa sombong?dia aku teliti lagi…akan aku seksa dia…smpai dia sayang padaku…akan aku jadikan dia boneka terhebatku dikalangan manusia…untuk si bodoh semua,tirulah manusia ini…aku suka padanya…wahai sekalian dewa dewi…cintailah dia…kerana aku cintakan dia…wahai seluruh ciptaanku,jangan kamu usik dia,dia kesayanganku…mata dia pandanganku,lidah dia sebutanku…hati dia rahsiaku…
31 May 2012 04:34
Anonymous Annur said…
wahai pemuja pemujiku,kamu cari aku?cuba kamu pandang kiri…itulah aku…cuba kamu pandang kanan pula…itu juga aku…kemana arahpun kamu pandang…itulah aku…masih berani puja puji diriku?hmm?kamu jangan risau,aku ini kadangkala suka dipuja dipuji…maka nanti,aku akan anugerahkan jasad comel untuk kamu…wahai manusia,aku ini penonton lakonanmu…tidakkah kamu mengerti?kamu pandang,aku juga pandang…lalu apa???ingat…selagi kamu tidak ikhlas memahamiku…selagi itu kamu aku seksa dalam penjara jasad…kamu hanya akan aku bebaskan setelah sejati kamu temui…bila sejati kamu temui,jasad akan aku jadikan permainan terindah buat kamu…aduhai manusia…aku sayang padamu…
31 May 2012 04:44
Blogger Jaya Negara said…
Haus….. keletihan. Berada didataran tandus tanpa air. Air satu nikmat pernah aku nikmati. Itu dulu. Haus…. keletihan. Segala apa dikiri kananku tak punya apa. Penat… benar-benar aku ini penat. Haus……. keletihan. Tak mampu untuk kugali perigi yg dalam. tapi… aku perlu minum. Aku penat….. dimana air untukku? Haus…. keletihan. Sangat jauh perjalanan yang semua kita lalui. Aku…. kamu… Annur… D hada….. semuanya kita sangat-sangat penat. Pasti! Ada satu hentian saja lagi teruskanlah jangan putus asa. Aku setia menanti walau siapapun kamu.. Allah sayang Jiwa pejuang. Bumi ini bangga dilanyak dan dipijak oleh kaki2 gagah Jiwa yang berani. Bumi akan jadi saksi siapa kamu. Salam sayang dari kenalan lama.
31 May 2012 04:45
Anonymous Annur said…
jika kamu ikhlas memahami aku,aku sanggup lepaskan kamu manusia…walaupun besar salah kamu itu melebihi langit dan bumi,percayalah…aku ini pemaaf orangnya…asal saja sejati diriku kamu fahami…aduhai manusia…terkadangkala aku duduk sedih kesepian…kamu saja yang tak mahu tahu…aduhai manusia…fahamilah aku sebelum aku tutup pentas ini buat kamu…mengertilah aku…
31 May 2012 05:18
Blogger Jaya Negara said…
Penatnya…. Allah Tuhanku kami semuanya penat. Aku mengadu penatnya aku Ya Allah.
31 May 2012 05:44
Blogger Jaya Negara said…
Apakah pelajaran? Apakah pengalaman? Belajar dan alami sendiri. Belajar sikit-sikit… Belajar sampai pandai. Dari satu titik ke titik yg lain adalah satu tempoh masa….. kita namakan perjalanan. Nak kemana kita? Soalan biasa nak kemana kita? Jutaan tahun sudah ujud Bumi ini. Bumi yang kita duduki ini…… sedang dipenghujungnya….. Kunfaya Kun…. Awera Cadawera…. sama tapi tidak serupa. Ia bukan satu ketetapan. Hukum diLuh Mahfuz tak datang sebaris dengan Kun FayaKun. Berjalanan semuanya bagai semut hitam…. yang berbaris panjang. Dulu yang dulu…. satu-satu. Manusia semuanya telah lupa sumpah dihadapan Allah….. di dataran tak bertuan. Pasti! Pelajaran dari pengalaman berlalu laju. Lupa pengalaman… Lupa pelajaran. Salam Sayang dari kenalan lama
1 June 2012 02:53
Blogger Jaya Negara said…
Demi Allah…. ajari aku bagaimana nak buat Blog. Aku telah lupa semuanya. Kenapa?
1 June 2012 03:01
Blogger anonymous said…
sabarla abu…. dhada/annur (buatla blog baru, kami pasti membaca dan mengunjunginya selalu)
2 June 2012 01:48
Blogger Jaya Negara said…
Sudah buat blog baru tapi tak boleh nak’post’ apa2 cerita. Aku nak tulis diblog sendiri pun aku tak mampu. Eh! Aku sudah terlupa semuanya.
2 June 2012 02:03
Anonymous Anonymous said…
saya rsa mungkin kamu kna rehat skejap,letih mungkin selepas perjalanan yg panjang…selamat kembali…:) DH
2 June 2012 03:14
Blogger anonymous said…
ANNUR PENGECUT!!!! PENAKUT HADAP REALITI HIDUP. HIDUP DALAM DUNIA BAYANG-BAYANG. HIDUP DALAM DUNIA ILUSI YANG TAK BERKESUDAHAN. PENGECUT! PENGECUT! PENGECUT! BLOG NI KINI TAK DAPAT DIAKSES KAMI BERDUA. DAN BIARLAH IA TERGANTUNG DI AWANGAN SEADANYA. DHADA
2 June 2012 17:59
Anonymous Annur said…
kepada semua,dhada ada sedikit tekanan hidup yg menjadikan beliau sebegitu rupa,maafkan ketelanjuran kata2 beliau ya…haha ps:ape ko merepek ni dhada…hmm?emosinyerrrr…hehe -Annur-
2 June 2012 19:11
Anonymous Annur said…
kepada semua,mari kita sama2 kesiankan dhada…kesian dhada…jerit2 tak tentu pasal…nak lawan depan2la,jgn guna blog lepas geram,haha ya,annur pengecut…so what dear?
2 June 2012 19:17
Blogger anonymous said…
aku lawan dpn2…dia yg menyorok bawah selimut. nak orang jerit2 baru nk bersuara.
2 June 2012 19:26
Anonymous annur said…
hahahaha…biarla…bawah selimut lagi best dari layan dunia gila ni…tiba masa aku kuar gak…cari makan…pastu tdo balik…best ape…nikmat…
2 June 2012 19:48
Anonymous annur said…
dhada,masa saya kecik2 ustazah kata orang gila masuk syurga,betulke?kalau gitu,saya pilih jadi gila leh tak?shortcut masuk syurga…heheh.xyah susah2 buat pahala…mari ramai2 kita jadi gila…kita buat rombongan mak minah ke syurga…haha
2 June 2012 20:45
Blogger anonymous said…
i am happy for annur.. congrats…semoga cepat sembuh dari kegilaanmu itu.. dh
3 June 2012 19:20
Anonymous . said…
Kalau kita berhajatkan sesuatu, kehendak namanya. Kalau kita inginkan sesuatu,nafsu namanya. Kalau kita idamkan sesuatu,angan-angan namanya. Itulah diri..diri terdiri..diri terperi..diri sebenar-benar diri masih lagi berdosa..masih syirik.. Hanya satu sahaja diri yang Esa.. Diri tajalli,kerana tidak bercerainya Nur Muhammad padanya.. apabila tajallinya nur maka binasa diri. Tiada lagi yang wujud sebenar-benar wujud haq melainkan Allah..Azzawajalla.. Aku benar.segalanya benar.. Maha Benar Aku.. Segalanya kehendakku… Segalanya gerakku.
3 June 2012 20:32

Blogger Jaya Negara said…

akhirnya aku dah berjaya buat Blog yng baru… sudi2kan diri kesana. Jaya negara
4 June 2012 06:23


ariff afandi bin khalil afandi said…
DUNIA…..siapakah yang punya…. jika kau tahu biarlah begitu kehendaknya. Aku kira itu lebih baik untuk semua. Belajar sikit-sikit belajar sampai pandai. Manusia hari ini hidup penuh pendustaan dan gila. Apa yang dia percaya.. kita kena ikut percaya sama! Ahh. Siapakah kamu? Manusia hari ini lupa untuk apa diDunia. Siapakah kamu? Hendak kemana kamu? INGAT!….. Akan ada satu ketika nanti… Allah Tuhan beri sesuatu yang pastinya lebih baik dari apa yang ditawarkan. Manusia pasti menolak. Kenapa? Nafsu menjadi pemisah antara hamba dan Pemunya. Pada tika itu pergilah pada yang sedikit kerana yang sedikit itu sudah pasti ia Benar dari Allah Tuhan ku. MAHA SUCI TUHAN

Nurun Nur 9111 said…

Abu Bakar..a.k.a Ariff Afandi kan? Ku kenal bahasamu. Jangan menyamar. D.Hada

Nurun Nur 9111 said…

salam,ya…aku seolah kenal dgn pemilik bahasa ini…caranya dan percakapannya serupa… tapi siapa dia ya? aku lihat dia,dia lihat aku…samakah kita?terasa diperbodoh sekejap…di dunia mana agaknya aku berada sekarang?di dunia nyata atau di alam arwah? oh Tuhan,beritahu aku… -Annur-

Nurun Nur 9111 said…

Abu.. Aku ini ibu kepada 2 orang anak. Aku punya naluri. Hai..permainan psycology… D.Hada

Nurun Nur 9111 said…

Oh ya.. Mungkin Abu Bakar meninggal pada nama.. Tapi ruh masih dijasad. Tak mengapalah.. Kami tak marah. D.Hada

Nurun Nur 9111 said…

Penat… D.Hada

ariff afandi bin khalil afandi said…

Abu Bakar sudah mati…. kita tanamkan dia dalam-dalam. Abu Bakar terlalu Tua untuk tugas gila.. Tidakkah kamu sedar… semua mereka menguasai kita. Abu Bakar telah dibunuh oleh mereka dialam Siber. Abu Bakar tidak dibenarkan besuara. Tanpa suara… Abu Bakar dikira sudah mati. Mereka tidak akan berhenti memburu kita. Mereka Ejen-ejen Dajjal mahu tahu aku siapa. Kini aku dah keluar bertemu manusia.. Aku….. bernama Khalil Afandi bin A Hamid…. 650724106631 Dah kudedahkan diriku siapa… kini peperangan akan bermula… antara Dajjal dan Aku serta seluruh umat Manusia. Aku telah turun kebumi… Mari kita jadikan Bumi ini pentas perjuangan antara Hak dan Batil. Aku akan menawan Malaysia bersama Ali Osman sahabat ku. Selepas Malaysia…. Dunia akanku tawan.. Aku mahu jadikan Bumi ini cuma untuk insan mulia. Kami cuma berdua aja … mampukah kami menawan Dunia? Pastinya! Kami mampu kerana aku sentiasa datang bersama ALLAH Tuhanku. Maha Suci Tuhan Tunggu

Nurun Nur 9111 said…

ya,Abu Bakar sudah tiada…yang wujud cuma sang ariff yang bijaksana… dan beliau kini tampil dgn imej yang lebih ggrrrrrr…. haha. -Annur-

tembakul said…

Hehehehe…arwah dah pergi muga penganti lebih memahami..’Bersaksi kan satu pd yg byk..bersaksi kan yg byk pd yg satu…’… ‘Berikan lah pegertian waktu ku di hujung jalan..berbicara bahasa tuhan yg penuh penyesalan…’:rendang tak berbuah.

ariff afandi bin khalil afandi said…

Salam semua, Aku sudah lama melarikan diri dari manusia bukan kerana takut… cuma belum masanya. Pada masa usiaku 13 tahun aku pernah dicolek oleh seseorang tapi “uncle” yang membawa saya menonton bola sedar dan sempat diselamatkan. Sipenculik lari selepas kata ingatkan anak dia. uncle saya tanya .. ” itu bukan anak kamu… bagi balik… sekarang mana anak kamu”….uncle saya tanya. Lari sipenculik selepas tu.. Sekali peristiwa saya cuma duduk ditepi air.. tiba2 ditarik ke dasar lombong… saya tercungap- cungap.. memang saya takut air. Tak mungkin saya terjun dan mandi dilombong itu. Pakcik saya sedang mandi bersama yang lain baru terperasan saya tiada di tepi air……. dia nampak nun ditengah lombong… saya sedang berhadapan dengan maut.. saya sempat diselamatkan. Selepas tu tiada yang ke3 cubaan membunuh saya. Hidup ini saya lalui dgn penuh misteri…. saya tanya kan orang lain tidak mahu mereka memahami saya…. saya sering bersendiri dalam persoalan sejak dari kecil. Payah tul…. tak ku tahu aku ini siapa. Hari berganti dengan pengalaman hidup yang Allah Tuhanku berikan saya hidup bersama manusia. Seumur hidup dimasa remaja 20– 30 kuhabiskan dengan bercampur manusia jahat. Yang pelik sehebat-hebat kongsi gelap tapi mereka tak mampu mencederakan saya. Saya pukul ramai orang tak satu pun pukulan mereka pernah mehhinggap kebadan saya. gila apa manusia. Tidak saya tahu saya ini siapa. Hidup diteruskan ramai rakan-rakan yang mati dibunuh ditangkap polis. Saya tidak ada satu rekod jenayah pun. Pelik. Polis ni kalau tengok saya selalu aja dia buat tak nampak. Yang lain semua kena tangkap tapi saya dibiarkan. Eh! Hairan dibuatnya. Aku halimunanke. Tidak pulak. Hidup dalam keadaaan pelik tak faham saya. Saya ni siapa? Pada usia 30 thn kutinggalkan dunia bodoh ini. Walaupun aku ini jahat tapi ibuku tetap aku sayangi. Aku mula nak jadi orang baik.. hampir 7 tahun tak ku peduli apa2. Kerja — rumah… kerja — rumah. Tiba satu hari Allah Tuhan menghantar seseorang gadis cantik dan sangat baik. Aku yang minta Allah pilihkan untuk aku gadis yang terbaik. Disebabkan ibuku mengajar murid mengaji Alquran…. aku dipertemukan dengan calun isteriku.. dia belajar Alquran dgn ibuku… kami tak pernah bercakap selama dia datang belajar Alquran dgn ibuku. Tapi dia dgn muka selamba menawar diri untuk berkawan dgn ku. Eh! Kamu kawan dgn aku nak buat apa? saya tanya… “kalau sesuai kita boleh panjangkan kawan2 ini”…. katanya. Malunya aku kan lelaki… dia pulak menawar diri…. ku minta dia bersabar dalam satu minggu aku bagi jawapan…. mamat ni ek la pulak! Ku beri jawapan selang dua hari aje…. kawan sekejap aje dlm 6 bulan pastu kami kawin.. Hingga hari ini cintaku dan sayangku pada dia tak pernah goyah. Aku kata kamu memang wanita terhebat dari Allah untuk ku. Bilamana aku berkahwin satu satu satu datang ilmu dari Allah Tuhan ku.. Maha Suci Tuhan

naman Ali Osman said…

Rahsia sudah didedahkan.. Aku Ali Osman bin Idris 731209145059 akan sentiasa bersama dengan Khalil Afandi Bin Abd Hamid.. Pertembungan pasti akan berlaku.. Antara Dajjal dan kami.. Adakah cuma kami berdua?

Nurun Nur 9111 said…

salam,pasti tidak wahai sahabat, bukankah kita semua adalah satu? jika benar begitu,apa cara yang terbaik untuk perjuangan ini wahai saudaraku Ali Osman… -Annur-

ariff afandi bin khalil afandi said…

Salam sejahtera, Aku kecewa betul pada mereka yg punya kuasa. Kenapa aku tak dibenar menulis apa aku suka. Kamu suruh ikut kamu…. itu yang kamu suka. Fb dan Blog aku tak dapat aku nak buka jadi bagaimana aku mahu bicara. Bukankah sudah kukata tanpa suara aku dikira sudah mati… Aku terpaksa buat semuanya dari mula…. 2 tahun usahaku semuanya sia-sia tapi apakan daya mereka semuanya punya kuasa. Pada siapa kuadukan duka…. kawan dan sahabat mengubat kecewa… tolonglah aku marilah berjuang bersama-sama. Wang dan kuasa aku tak punya.. cuma ada Ilmu itu pun milik Pemunya. Aku percaya tetap percaya walau tak pernah bersua. Kepada sesiapa yang percaya marilah berjuang bersama. Jika kamu tak mahu percaya aku peduli apa. Gila apa manusia. Maha Suci Tuhan.

Nurun Nur 9111 said…

salam,aduhai sahabatku… apa kata kamu buat blog baru,dan kami akan cuba bantu apa yang boleh…jangan kamu risau,blog kamu masih boleh dibuka,dan cuba kamu save apa yang perlu sebelum mereka lakukan sesuatu yang lebih memudaratkan… beritahu kami,apa yang dapat kami bantu…kami akan cuba…kami juga seperti kamu,tiada apa,cuma rasa ingin membantu sahabat2 lain,itu saja… -Annur-

iskandar zulhaqq b. zulkifle a.k.a purba said…

Ku rasa wahai teman2 dah smp masa kita..berbincang cara terbuka..menetapkan masa kita bersua..ramai golongan profesional dah muak ngan jijik agenda golongan marhaen kununnya brjuang untk bangsa katanya berbakti untk ugama lagaknya…mari2 kita hapuskan birokrasi kesialan di m’sia…pentingkan diri,jual ugama,jual tanah..dan maruah bangsa pun nk dilelongnya…bwk bendera kunun merdeka ank bangsa keje mcm barua…sy akan cuba aturkan pertemuan kita…hanya tgu masa sesuai sahaja…woi sape yg baca mari sini kita bergabung..hantar pas blk kg..biar umno lari cam lipas kudung..org melayu dah bosan…muak..jijik dgn al gojo mengaku jaguh tetapi bodoh! Ampun semua sy mmg pantang klu semboyan perjuangan ni berbunyi..

ariff afandi bin khalil afandi said…

Salam sejahtera, Aku suruh isteriku buat blog yang baru untuk aku…. aku namakan “GILA APA MANUSIA” Aku akan bicara secara bersemuka pada pemerintah ataupun sesiapa. Tidak ku peduli nak jadi apa.. Aku akan usaha sampai berjaya. Gila apa manusia. Tidak aku sombong …. tidak juga bangga… aku juga manusia biasa. Diusia muda tatkala aku tak kenal aku ini siapa…. kamu penguasa negara hanya mampu membiarkan saja…. kupukul sesiapa ku suka tak ku peduli Neraka. Kini diusia tua 47 tahun umurku… sudah aku kenal aku ini siapa… aku adalah Raja Dunia. Diam semua kamu! Tatkala aku bicara.. hidup kamu ini untuk apa. Susah sengsara manusia kamu biarkan saja….. kamu semua memang celaka. Hormat lah kamu pada Raja…. aku peduli apa. Aku datang merampas singgahsana… turun kamu Sultan Gila dari tahta… kini aku nak ambil alih kuasa. Saat dan tika sempadan takdir dari PEMUNYA… aku pasti datang meregut kuasa dari jantung-jantung setiap yang bernama Raja. Ikut aku atau kubunuh semua… aku tak peduli kamu siapa…. Kerana apa? Aku adalah Raja Dunia anugerah dari Allah Tuhan ku. MAHA SUCI ALLAH

ariff afandi bin khalil afandi said…

Salam semuanya, Sesiapa yang mahu ikut aku TALIPON LAH AKU..01116342016.. AKU TELAH SIAP SEDIA MAHU RAMPAS KUASA DARI KERAJAAN GILA.

Nurun Nur 9111 said…

salam semua, iskandar, kamu macam chips more…sekejap ada,sekejap hilang.dari mana kamu datang pun saya tak tahu.kamu memang manusia atau apa?macam pelik jer…mungkin sejenis makhluk yang bersayap macam saifullah dalam cerita sutera bidadari dlm novel Ramlee awang murshid…pelik2 jer… kepada saudara ariff,harap jgn terlalu terburu2…biar slow and steady,baru hasil akan tahan lama…kami da save no kamu,bila tiba masanya,pasti kita semua bersua.di pihak kami maksudnya saya dan kakak,kami perlukan perbincangan…kerana ini perkara serius… -Annur-

Anonymous said…

salam semua, terkejut kamu bukan seperti yang kamu mahu…. aku lelaki selekeh. Kamu mahu lelaki kacak atau anak raja….

Anonymous said…

Iya lah manusia aku bukan dari kayangan… aku cuma orang biasa tak punya apa-apa. Apa kamu mahu lagi…. cukuplah aku tak perlu dipercaya.. kamu memang manusia yang aku tau sama aja. Mahu lelaki hebat .. kacak… ustad kacak …. gitu ke kamu mau. Manusia semua sama aku sedar aku ini siapa…. kamu mau dari yang sama macam kamu…. Selamat tinggal untuk kamu semua… aku tidak kecewa.. tanpa kamu aku masih manusia yang sama. Yakin dan percaya aku menawan Malaysia….. seterus Dunia… Manusia semuanya hipokrit Maha Suci Allah

Nurun Nur 9111 said…

salam semua, ini saudara Ariff ya? bukan itu maksud saya,saya dengar nasihat kawan saya,supaya cool dulu…tadi saya da taip banyak msg berkobar2,tapi bila saya fikirkan,saya sedar saya terlalu terburu2 sedangkan ini perkara serius…jadi saya sederhanakan getaran dalam diri sementara menunggu jawapan kepada perbincangan kami nanti…itu lebih baik… -Annur-

Nurun Nur 9111 said…

saya tiada rasa apa bila melihat foto kamu,cuma bila dizoom ternyata kamu menyerupai wajah kawan saya…jadi saya terkedu sebentar,itu sahaja… lelaki kacak atau apa,itu semua gurauan…disebalik gurauan hanya tuhan tahu…jd harap anda jgn salah sangka dgn saya… -Annur-

Anonymous said…

Kamu manusia semua sama ada hati tak tahu membaca…. apa kamu ini orang gila mahu membunuh kamu…. Manusia terkejut bila apa dibayang tak serupa, tak sekufu…. Kamusemua hipokkrit….. lupa kan aku …. makan lah makanan kamu… nanti bimbang diambil orang… ialah siapalah aku… pencuri makan dari kamu manusia mulia.

Anonymous said…

Talipon lah aku biar kudengar suara…. kamu malu berkawan dengan aku. Aku tunjuk siapa aku kerrana aku manusia hipokrit… Dunia ini isinya manusia dan nafsu. gila apa manusia . Tembakul pergi entah kemana bila dilihat lelaki sengkek didepan mata. cuba terang kenapa… tak serupa tak sama.. Maha Suci Allah

Nurun Nur 9111 said…

salam,siapa kami untuk berkata begitu pada kamu wahai sahabat…rupa zahir kami cantikkah untuk kami berbangga?keturunan kami baguskah untuk kami mendabik dada?kami sama saja seperti kamu…tiada apa…kamu terlalu banyak bersangka,wahai sahabat…sudahlah,hilangkan rajukmu…kami bukan musuhmu…kita bersahabatlah seperti biasanya…itu lebih kami suka,dari berterus2an tarik tali… -Annur-

Nurun Nur 9111 said…

kamu pasti cukup tahu kami ini kaum perempuan…di dalam saf perjuangan,tempat kami adalah dibelakang lelaki… harap kamu faham… sudahlah wahai sahabat…tidurlah..rehatkan jiwamu…ia benar2 keletihan… -Annur-

Anonymous said…

Salam semua, Manusia semuanya sama ia ia ia aja. Dah tengok rupa…. Celaka aku ini lelaki gila nak jadi raja… Aku tak kesah kamu percaya aku atau tidak.. aku kenal ramai manusia… kukenal manusia dari baca dan tulis.. Kelakarkan manusia…. jadi penipu dalam kelambu Aku terus dengan kerja aku…. JIwa aku letih atau kamu sakit pedih… tak serupa ustad pembawa cerita Dunia. Kelakar betul manusia…. Aku cuma tanya jika sudi bersama.. dalam perjuangan aku. Tak sudi aku peduli apa….. cuma ku heran tadi beria-ia dah tengok rupa…. alamak ini siapa…. kah kah kah Aku dah biasa dengan kejian manusia…. kufaham hati dari tulis kamu.. jelas kamu kecewa. Iya lah dari langit turun kebumi.. dilihat muka macam celaka.. cepat2 bercerita aku orang pompuan aje… saf dibelakang aje. Tak pernah kutanya apa jantina kamu… aku anggap semua sama.. Allah Tuhan yang rencana semua.. Iya kamu memang kecewa…. tak pasal2 isu wanita timbul cerita. Tembakul hilang entah kemana.. makanlah cepat2 nanti kucuri makanan kamu… sorokkan semua…. teruk kamu.. Maha Suci Allah

Nurun Nur 9111 said…

sungguhlah Annur ni penyabar orangnya…hai Ariff,Annur da cukup tahan maki da…makilah apa yang kamu mahu…hinalah sesuka hatimu,cakaplah apa yang kamu fikirkan..blum lagi Annur cerita kisah diri lagi,kalau da cerita,nescaya kamu menjauhi sambil menghina wahai sahabatku…buatlah sesuka hatimu,Annur da letih…

naman Ali Osman said…

Nurun Nur dan semua.. Kita berjanji hanya Allah Tuhan kita.. Jangan diambil selain dari Allah sebagai Tuhan dan jangan sekali2 disamakan, digandingkan dan disekufukan Dia dgn makhluk.. Kenali Allah dgn sebenar2nya.. Surah Al-Ikhlas cukup untuk manusia mengenaliNya. Allah itu Esa (Satu).. Semua makhluk berhajat (memerlukan) kepadaNya (berhajat kpd hidup, kebahagiaan dan semua keperluan sbg manusia) Tidak sekali2 Allah memerlukan makhluk untuk kesempurnaanNya.. Tidak sekali2 Nur Muhammad diperlukanNya.. Tidak Dia beranak dan tidak diperanakkan.. Tiada satu pun yang sekufu (untuk dibuat perbandingan)denganNya..Jangan disamakan Allah dgn makhluk. Itulah Allah Tuhan kamu. Jelas dan boleh difahami manusia. Kita dihantar kedunia ini sebagai manusia untuk diuji, siapakah yg terbaik amalannya sebagai manusia dan khalifah Allah dimuka bumi ini..Panduannya diajar oleh nabi semasa diutuskan menjadi rasul.. Tujuan risalah nabi ialah membawa rahmat keseluruh alam, membuat kebaikan dan menentang kemungkaran. Iblis, dajjal dan nafsu adalah halangan manusia untuk ujian didunia ini. Iblis dengan perangkap2nya yg memesongkan akidah.. dajjal menghendaki manusia bertuhankan dia..dan nafsu dengan kehendaknya yg tidak ada penghujung untuk memperhambakan kita. Merdekakan diri dari ketiga2nya. Kemudian berjuanglah bersama kami menyebarkan kebaikan dan rahmat keseluruh alam. Hapuskan kesengsaraan manusia yg sedang diperhambakan oleh kehidupan ciptaan iblis dan dajjal. Turunkan raja2 yg telah diberi amanah tetapi tidak menyempurnakannya.

Anonymous said…

Menangislah kamu seumur hidupmu.. nafsu masih menguasai kamu.. Dikatanya kita penat tak pasal-pasal… sedangkan hidup dulu dia pun tak penat. Tidur-tidur lah mata usah fikirkan urusan manusia. Aku cuma kelakar bila isu “kami cuma wanita”… apa yang ada… selama ini pernah aku bertanya. Lari lah cari jalan yang jauh.. tak mampu ku kejar kamu sambil aku ketawa. Ini dia manusia yang mahu kenal Tuhan kononnya…. airmata kononnya teman setia waktu duka…. cuma Allah tempat ku mengadu. Bila tiba aja tengok rupa… Allah kita pasti tak serupa.. iyalah kamu…. manusia penipu aka pendusta. Aku jujur dari awal bercerita semua.. Telah ku ceritakan semua Adam dan Hawa sampai kiamat kubra aku bercerita… kamu semua percaya… carila orang lain yang dapat cerita yang serupa…. manakan ada. Kamu tidak jujur dalam hubungan ini…. tak patut kamu bila melihat gambarku … terus kamu buang apa yang percaya. Kamu tahu kamu telah meluka aku.. Aku tidak boleh luka… luka ku sukar sembuh tak seperti manusia biasa… Tak baik kamu menghina sesama manusia. Tunggulah nanti Imam mahdi kacak untuk umat manusia… sudah ku kata Imam mahdi kamu tertinggal keretapi…. kenapa tak mahu percaya. Tunggulah.

Nurun Nur 9111 said…

salam,wahai abu bakar,annur tak sesuai cakap dgnmu,biar d hada handle ni. d hada,sila ambil tempat anda.saya tak sesuai dalam hal ni.sakit hati dia je,org kat sini pun sakit hati,terluka hati.sapa yg tahu.d.hada hati anda lebih suci untuk bercakap dgn dia.saya ni hina.tak layak. -Annur-

Nurun Nur 9111 said…

panas betul harini ye,hati ni pun bole tahan panas jugak.aku tunduk hormat,terus dipijak2.aku sayang,tapi dibenci2.hati dia jer kena jaga.hati kita sapa nak jaga.dia jer men kasar,meh sini aku pulak cakap kasar.aku punyela cakap elok2 dpn orang,tapi dpn org jugak aku dihina2.perghhh…annur harini jadi pelik,maaf semua…fuuhhh…oh tuhan,bagi aku kesabaran. -Annur-

ariff afandi bin khalil afandi said…

Jaga-jaga pencuri makanan datang semula…. cepat simpan apa yang ada… ku bimbang nanti basi semua. Sudah ku tulis semua yang kamu pinta…. kamu lari mencicit bawah meja… ini lah dia perangai manusia… asik-asik bertanya … dah tau dikatanya aku orang gila. Annur kamu perempuan kutahu sejak mula… tapi aku peduli apa kerana bagiku Jiwa semua sama… kerana Allah sahaja itulah punca. D. hada kakak Annur pun sering bertanya katanya mahu ku kenal Allah lebih dari biasa… tapi setelah dilihat rupa celaka terbayang Ayah Pin lelaki celaka. Apalagi mau bicara telah kuluah apa yang ada… cuma kamu sembunyi dibawah meja… adik dan kakak bersama tempurung atas kepala. Dunia ini banyak cerita dusta dan airmata…. aku jaya renangi semua…. cuma disini bersama kamu aku sering sangat ketawa…. iyalah kamu mencari Tuhan dibawah meja… Marah lah aku…

Nurun Nur 9111 said…

salam semua, cakap apa yang kamu nak cakap lagi wahai manusia,cakap semuanya,aku nak dengar.annur kali ni da naik angin.biarkan apa orang nak cakap. penat sudah aku ajak berbaik,dia tetap keras jugak.meh sini aku tunjuk keras hati aku pulak. -annur-

Nurun Nur 9111 said…

d hada,maaf ya,adikmu ini da terkurang ajar,lapik cakap tu da hilang ntah kemana.aku hulur air ditolak2,meh sini aku bagi api pulak. -annur-

purba said…

Bertenang semua…sudah kubilang ku dh jelak dgn manusia..sekejap ada kejap tiada…klu tidak krn syg kan bangsa dh lama sy pulang kepangkuannya… Kenapa?…untk ariff sy tetap dlm perjuangan ini,tp kami perlu masa yg sesuai..yg kita nk tentang ni..byk sudut..pertembungan ekonomi,budaya,dan ugama..yg menjadi ratusan tahun masyarakat melayu..sy terpgl ke alam siber ni pun kebetulan terbaca blog ini..menjadi tanggungjawab kami untk membantu pejuang2 bangsa melayu..kita harus bermula dr ekonomi..bru masuk budaya..tak perlu pekara remeh kita bertengkar…sy cukup paham anda arif perjalanan hidup kita hampir serupa…bertenang dan cari jln untk kita atur perjuangan ini…sy tidak keseorangan kami ramai..tp untk mulakan satu revolusi..kita kena tgu si al gojo melakukn kesilapan…jgn risau tarikh 21.12 pasti golongan bani tamin muncul..mengikut ramalan nostradamus..raja2 akn muncul dari timur membawa panji hitam..sy akan hubungi anda..

Nurun Nur 9111 said…

maaf semua,annur harini pelik sikit…kepada dato seri,terimakasihla bagi sejuk hati saya.kepada saudara ariff,annur mintak maaf terkasar bahasa.lakonan harini da tamat.pengarah suruh stop.tak gitu dato seri? -Annur-

ariff afandi bin khalil afandi said…

Raja-raja apa kamu bicarakan…. kamu gila barangkali…. sipurba apa entah dari mana… katanya ramai bunyi seekor. Mana air dan api aku kumakan semua wahai ANNur …. keluarlah dari bawah tempurung…. menjerit kuat bagai nak gila untuk apa…. kamu masih terkurung. D. hada sudah kau kenal Tuhan kamu…. atau kamu juga terlompat-lompat bersama katak dibawah tempurung. Sudahlah aku tau cerita dunia…. adik dan kakak terima lah kutuk dan maki dari aku… kukira kamu mahu jadi manusia sufi…. rupanya kamu masih lagi bermimpi. Dunia yang kamu akan hadapi bukan main-main….. menangislah penipu aka pendusta…. bila bertanya tak ingat-ingat mahu tau segera… kiranya lebih kenal Allah yang ada. Kamu semua berada didunia ciptaan kamu …. ditaman permainan gelak ketawa…. Selamt Tinggal manusia dengan mimpi yang direka Ibliss sesuai untuk semua manusia…. kamu mau dunia yang serupa kamu…. BYE

purba said…

Bye jua ku ucapkan…biar kami tnpa tuhan asal kan teman ku jadi kesayangan…untk annur bkn sy xnk komen tp I.p sy sush nk send.. Mcm di sekat..byk komen sy tak dapat disiarkn disini..heran gak..ni guna I.p razin..

Nurun Nur 9111 said…

ooo iye ker…nasibla ye…time l.p awak problem,l.p saya pulak laju jer connectionnya..hehe..nasibla haiii… tak dapatla kita berhubung,esok da start bz da…arini nak rehat puas2… -Annur-

Nurun Nur 9111 said…

maaf ye purba,saya ni tak lembut macam kakak saya,d hada.d hada pernah marah saya teruk2,katanya saya ni hati paling keras diantara semua adik beradik saya.entahla.saya ni jahat berbanding mereka.anak paling derhakala la katakan.ye tak d hada? siapala yang sudi terima penderhaka macam annur ni ye.takdirla haiii,siapa yang tahu.apa yang penting,annur rimas hidup dalam dunia skrang.teringin nak hidup zaman dulu2,tapi nak buat camana,tuhan kata zaman ni kita duduk,terima jela.tuhan lebih tahu.ya,tuhan tu lebih tahu kenapa jiwa lama ni perlu duduk dikelilingi manusia moden.hmmm…

..org kg @ razin_riz@yahoo.com said…

maaf semua…tuan arif kami megerti perasaan anda…kami tak komen jika ada purba..cip otak boleh terbakar…cik nurrun cek e mel anda

..org kg @ razin_riz@yahoo.com said…

maaf semua…tuan arif kami megerti perasaan anda…kami tak komen jika ada purba..cip otak boleh terbakar…cik nurrun cek e mel anda

..org kg @ razin_riz@yahoo.com said…

maaf semua…tuan arif kami megerti perasaan anda…kami tak komen jika ada purba..cip otak boleh terbakar…cik nurrun cek e mel anda

Anonymous said…

aslmualaikum semua.. d.hada sini. adakah kta boleh mmaksa pokok mgeluarkn buah jika belum masanya? apakah perbezaan nb Musa a.s dn nb Muhammad s.a.w? layakkah nb Musa bguru dgn Khidir? adakah 2 batu bata sahaja cukup mbina sbuah bangunan? dn Tuan Abu Bakar, sila pakai baju ya. Adakah rancangan Tuan akn bjaya mgatasi rancangan Allah? Tuan sungguh tak sabar. Mgajar kami jangan mdesak Tuhan, bila kami sdg belajar bsabar tanpa mminta2 kerana malu, Tuan pula mhamburkan api ke sana sini. Asik cagarkn Osman dpanggang api. Adakah dgn tgesa2 rancangan Tuan akn bjaya? Jika ya maka silakan. Keretapi kami belum sampai. Hati kami rahsia kami dn Tuhan kami. Jangan memenggal kepala kami seperti algojo. Adakah Tuhan sudah mberimu perintah bbuat sedemikian? D.Hada


KERABU: Pesanan dari pihak kami, Kembali lah kepada ajaran Islam yang sebenar. Semoga Allah mengampuni dosa kita dan seluruh umat Islam samada masih hidup atau yang telah meninggal. KEMBALI LA KEPADA AJARAN ISLAM SEBENAR.