Kepada peminat filem filem klasik Allahyarham Tan Sri P.Ramlee,pastinya dialoq diatas tidaklah asing dan rasanya ramai yang menghafal dialoq ini,cuma….dalam filem tu dialognya terbalik bila ianya berbunyi “Ini Harta Ahmad Albab Yang Punya”‘pengakuan tentang pemilikan’ harta tersebut.

Tapi minggu ini Ahmad Albab dan semua Ahmad Albab yang ada tidak berani mengaku ‘harta ini’ milik mereka bila salah satu entri dari FB ini dikatakan berbau ‘hasutan’ dan mencetuskan kontrovesi.Khairy antara yang paling awal respond dengan menidakkan nya didalam tweetnya dan di ikuti satu laporan polis yang dibuat oleh  Setiausaha Kerja Pemuda Barisan Nasional (BN), Ibdillah Ishak di Balai Polis Tun H S Lee di sini, jam 4 petang semalam.(pelik gak bila hal yang melibatkan Pemuda Umno Malaysia,SUK Pemuda BN lak yang sibuk buat repot).

Aku tak mahu mengiya atau menidakkan kontrovesi yang tercetus ini,tapi sekadar nak beri pencerahan minda kepada kita semua,kerana sama ada status FB ini ‘ANAK HALAL’ atau ‘ANAK HARAM’ hanya mereka mereka dan Ahmad Albab Ahmad Albab saja yang tau.Cuma rasanya dah lama FB yang menggunakan nama ‘PEMUDA UMNO MALAYSIA’ ini wujud dan aku salah seorang follower dari hampir 53 Ribu orang pengikut nya yang rata ratanya aku pasti Ahmad Albab,penyokong Ahmad Albab atau penyokong “Bapak Ahmad Albab”….Jadi takkanlah dah begitu lama wujud baru sekarang kepimpinan Ahmad Albab perasan ianya bukan milik mereka atau dikendalikan bagi pihak mereka?

Jadi teringat aku kembali kepada pengalaman aku bertungkus lumus sejak 2002 nak memenangkan Umno/BN dalam menghadapi PRU11 2004.Masa aku tengah bertungkus lumus menyiapkan keperluan Umno/BN masa itu tak ada pulak sekor pun  PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO masa itu yang mengatakan projek aku itu “ANAK HARAM”,bahkan semua sekali termasuk Mantan PM,PM yang ada sekarang dan semua kepimpinan tertinggi Umno seluruh negara masa itu(dan ramai yang masih ada hari ini) duk tumpang ‘MAKAN NANGKA’...hanya selepas enak membelasah nangka mereka enggan mengaku yang getah lekat ditangan mereka itu hasil nangka yang mereka baham.Maka melalui ‘proses perundangan makamah’ status projek dan tuntutan aku ditakrifkan sebagai ‘ANAK HARAM’ sebab tak pasti siapa dikalangan mereka semua ini yang ‘PANCUT DALAM’.Tapi pada aku walaupun ditewaskan oleh ‘kebijaksanaan makamah’,semua pemimpin pemimpin ini ada peranan masing masing dalam melahirkan ‘anak haram’ ini.

Ada tukang buat telinga,mata,rambut dan kepala…ada yang ambik bahagian dari dada sampai paras kontol dan paling ramai yang ambik peranan buat kepala lutut ‘anak haram’ ini sampai semua mereka tertinggal OTAK mereka kat situ sehingga tidak boleh berfikir dengan waras untuk melakukan yang betul dan memberikan kepada yang berHAK.Cuma yang pandai mereka lakukan ialah PENAFIAN…nafi dan terus nafikan walaupun mereka tahu mereka berbohong,

Jadi kepada ‘PENGENDALI LAMAN FB PUM’ bersedialah untuk dianakharamkan status anda itu walaupun mungkin keberadaan anda selama ini diiktiraf oleh Ahmad Albab dan ‘Bapak’ dia.Tapi dah jadi macam ini sendiri mahu tanggung lah beb…jangan harap diaorang nak mengaku.Mereka cuma tahu pancut dalam je,bila bunting sendiri kasi settle lah…

Jadi kepada ‘pengampu dan pengipas maya’ untuk golongan munafik ini…berhati hati dijalanraya dan jangan sampai accident!Kalau accident,ANDA JUGA MUNGKIN AKAN JADI ANAK HARAM.