Hari ini kita dipanaskan dengan berita bas Jelajah Merdeka Rakyat PKR konon nya diserang samseng dengan memecahkan cermin hadapan dan disimbah dengan cat merah jam 5 pagi tadi di Kota Bharu.Tak sempat azan subuh semua jari Pakatan Rakyat menunding kearah Umno dan penyokong mereka.

Tapi…

Siapa berani menidakkan 100% berkemungkinan ini semua kerja penyokong Pakatan Rakyat sendiri dengan arahan Anwar Ibrahim ?

Kalau setakat nak bermodalkan cermin depan bas aku pun reti nak create isu,apatahlagi dalam saat saat Pakatan Rakyat tenggelam dalam keriuhan dan kegembiraan Barisan Nasional menyambut Hari Kemerdekaan 55 negara yang diboikot penyokong PR secara tidak langsung.

Lojiknya…

Kalau akulah “samseng” upahan Umno untuk buat kerja bodoh tu,bukan setakat pecah cermin dan simbah cat merah je…AKU BAKOR SEBUAH BAS…baru cunnnnn.Kita BAKOR…BAKOR!

Jadi agak agaklah kalau nak spin kerja bodoh ini nak dijadikan isu besar.Aku ada gak terfikir beberapa kemungkinan yang menyebabkan kejadian simbah cat merah ni…

Satu,besar kemungkinan TS Khalid Ibrahim pinjam “duit along” beli bas ini dan bila gagal membayar,standard lah ‘SOP ALONG’…dapatlah cat merah percuma.

Kedua,mungkin sengaja Anwar yang arahkan budak budak PKR buat keje bodoh ini sebab dah ada dekat Kota Bharu dan dah dekat sangat dengan Golok.Kalau bas dirosakan mungkin lama sikit kena duk Kota Bharu,jadi boleh seberang Sungai Golok tinjau jambu jambu kat seberang sana.

Apa macam teori aku? Boleh pakai tak?

Jadi kalau setakat nak berteori aku pun pandai…

Kah Kah Kah