Pengarah ROS

Tak silap aku,aku ada terdengar mamat kat atas ini jawap bila ditanya kenapa Suaram tak berdaftar dengan ROS setelah 23 tahun kewujudan nya di Buletin Utama TV3 kelmarin kalau tak silap aku.Jawapan nya agak kelakar jugak aku dengar,lebihkurang macam ini bunyinya….

“Masa tu Suaram ini tak bahaya…..”,aku tak berapa ingat jawapan penuh dia tapi lebihkurang macam tulah jawapan kelakar mamat ini (korang carilah kat arkib Berita TV3 sehari dua sudah punya berita jam 8 malam).

Masa dengar jawapan mamat ini aku terfikir,“Jadi sesiapa pun boleh buatlah pertubuhan/ngo haram dan tak perlu daftar selagi dilihat tidak merbahaya kepada keselamatan negara”.Itulah yang aku faham dari kenyataan mamat Pengarah ROS ini.

Sila baca alasan mamat yang ini pula apa pasal dia tak daftar dengan ROS walaupun dah beroperasi selama 23 tahun DISINI.