“HASBUNALLAH WA NI’ MAL WAKIL’ (Cukuplah Allah sebagai pelindung kami dan..DIA adalah sebaik baik pelindung) adalah ‘penyerahan’ secara total seorang hamba kepada Pencipta nya.Ungkapan yang kerap ditutur baik secara lafaz atau didalam hati terutamanya saat saat kita menghadapi musibah yang merupakan doa dan permintaan kita kepada Allah swt.
Tapi kerap disalahgunakan sama ada secara sengaja atau tidak disengajakan.Apatahlagi bila dalam lingkungan Baitullah yang mana seharusnya tiada ‘ketakutan’ dan ‘keraguan’ langsung kita sebagai hambaNYA bahawa DIA pasti akan melindungi kita dari apa jua bahaya  angkara manusia.
Sewajarnya kita tidak memerlukan ‘anggota anggota keselamatan’ untuk menjaga kita sebagai langkah berjaga jaga dari sebarang bahaya angkara manusia.Cukuplah Allah sebagai pelindung kita.Apakah kita tidak yakin?Atau kita hanya pandai mengukir kata tanpa memahami bila mengungkap ayat ayat Allah swt.
Apa perlunya kita mengharap ‘perlindungan’ kepada sesama manusia sedangkan kita tahu Allah swt adalah sebaik baik pelindung bagi kita.Inilah penyakit “Cakap Tak Serupa Bikin” yang ada pada kita terutamanya PEMIMPIN yang siang dan malam berkokok  memetik “AYAT AYAT ALLAH”  sebagai saudagar politik.
INSAFLAH…walau siapa pun kamu!
Kerana akhirnya kamu akan diperhitungkan atas perbuatan kamu.
P/S : Ah Jib Gor sorry gua usik gambar lama lu dihadapan Kaabah sebagai contoh.Selagi lu biarkan Pak Lah tarek telinga lu dan tak ada ‘keberanian’ untuk bertindak saperti yang sepatutnya,selagi itu gua akan otek otek lu bila gua terasa nak otek.By the way 2hb November hari raya apa haa?

Lu kena ingat yang gua dianugerah Allah swt ‘mata halus’ yang mampu melihat apa yang tidak mampu dilihat kebanyakan pengamal media lain.Mungkin remeh…mungkin perkara kecil,tapi IMPAKNYA terhadap membentuk persepsi rakyat belum tahu lagi bro….ha ha ha.