Sejak aku keluar artikel mengulas video yang dirakam sahabat Minaq Jinggo semalam DISINI ramai Nik Aziz Nik Aziz yang masuk komen sama ada diblog aku ini di Facebook ataupun di Tweeter.Hampir semua Nik Aziz ini hangin satu badan bila nampak macam aku menyerang Nik Aziz idol kejumudan mereka walaupun ada juga Nik Aziz yang cuba menampakan rasional mereka dalam berhujah.Sebelum aku teruskan biar aku jelaskan kenapa aku panggil mereka ini semua NIK AZIZ?Mudah je…

Perumpamaan ada berkata.“Bagaimana acuan maka itulah bentuk atau hasilnya”…jadi kalau ajaran dan ilmu yang mereka dapat selama ini dan mereka contohi serta yakini dari Nik Aziz maka macam Nik Aziz lah mereka ini semua jadi tak salah kalau aku memanggil semua yang taksub kepada Nik Aziz selama ini sebagai “NIK AZIZ”.Jadi kalau yang berdoa dalam video itu pun dikatakan bukanlah Nik Aziz dia tetap “Nik Aziz” dari pandang mata hati aku.So rasanya kita dah clear bab panggilan Nik Aziz kan?Lagipun tidak kah anda semua penyokong Pas rasa bangga kalau aku panggil korang semua Nik Aziz dan bukan penyokong atau totok Pas?

Ok berbalik pada isu video dan doa beramai ramai sambil menjerit macam anjing tengah padang (stadium) aku suka nak menjawap komen dua printscreen diatas dari seorang yang memanggil dirinya “Cibai”(cibai pun cibai lah kerana benda tu ciptaan terbaik Allah Taala yang paling laris dan paling diminati manusia dari mula dulu hingga kiamat sehingga berlakunya “pembunuhan pertama” dalam sejarah manusia antara Habil dan Qabil disebabkan cibai).Tak salah kita berdoa bahkan kita diwajibkan berdoa dan memohon meminta apa saja dari Maha Pencipta kita Allah SWT,kalau bukan pada DIA kita meminta dan memohon pada siapa lagi?Tapi kaedahnya yang aku pertikaikan…

Berhimpun dalam stadium sambil ada yang menjerit jerit (kalau anjing kita panggil menyalak) minta doa itu bukan caranya.Lagipun apakah lebih afdal “doa berjemaah” kita itu jika dibandingkan dengan doa kita secara individu dan terus saja kepada Allah Taala tanpa perantaraan Nik Aziz ke..Lim Kit Siang ke…Hadi Awang ke..Nga Kor Ming ke…Jamil Baharom ke…Harussani ke..@NajibRazak ke…Anwar Ibrahim ke…atau siapa juga perantaraan nya?

Apakah Allah Taala itu bersifat “tuli” dan “pekak” sehingga tidak mendengar bisikan,rintihan atau permohonan dari hambanya yang terlintas dihati sehingga kena dikumpulkan di stadium dengan jumlah yang ramai dengan menggunakan “pembesar suara” supaya ianya jelas kedengaran oleh Allah SWT?

Siapakah ini makhluk yang bernama Nik Aziz untuk menjamin setiap yang diAMINkan oleh semua Nik Aziz dalam stadium malam itu diangkat ke arash untuk dipersembahkan kepada Allah Subhanallahitaala untuk dimakbulkan?Siapa pun tidak dapat menjamin nya..tidak aku,tidak anda,tidak Nik Aziz dan tidak sesiapa pun kerana itu adalah KUASA MUTLAK Allah Taala.

Lalu..

Apa yang berlaku malam itu distadium saperti yang digambarkan dalam video itu?Tidak lebih dari “DOA POLITIK” untuk tujuan politik kerana berkehendakan kuasa politik dan tak lebih dari itu kalau mengikut pandangan aku.Ianya lebih membawa kemudaratan umat dari menyatukan umat yang telah tersedia terpecah sekian lama dan tidak membawa kebaikan kecuali untuk Nik Aziz Nik Aziz yang mahu berkuasa di Putrajaya.

Kalau anda yakin dan percaya bahawa Umno hari ini sudah tidak boleh diharapkan lagi setelah 55 tahun menyumbang kepada rakyat dan negara…kalau anda yakin  dan percaya Umno yang ada hari ini bukan lagi Umno yang boleh diharapkan saperti yang ditubuhkan mula mula dulu…kalau anda yakin dan percaya pemimpin Umno yang ada hari ini adalah KORUP dan mementingkan diri…DAN…anda telah berusaha dan melakukan usaha untuk MENGUBAH NYA dan anda berharap agar negara ini dipimpin oleh PEMIMPIN YANG AMANAH DAN BERTANGGUNG JAWAP untuk menggantikan Umno…maka cukuplah sekadar..

Setiap dari kita berdoa didalam hati untuk tujuan itu.Tak perlu terlalak terlolong dalam stadium beramai ramai kerana sifat Allah Taala itu Maha Mengetahui,Maha Mendengar dan Maha Mengabulkan doa hamba hambanya..Tak perlu kita bagaitau Allah Taala yang kita mahukan Si Polan SiPolan itu sebagai Perdana Menteri atau parti SiPolan SiPolan untuk jadi parti pemerintah negara kita sebab sifat DIA sebagai Yang Maha Mengetahui sudah cukup menentukan apa yang kita tidak ketahui.Jadi jangan buat kerja TUHAN!Kita sebagai hambaNya buatlah kerja kita,kemudian berdoa “dalam hati” dan seterusnya bertawakal…

Kalau selepas PRU13 nanti Allah SWT mahukan Anwar sebagai PM maka Anwar lah PM kita…kalau DIA berkehendakan @NajibRazak terus jadi PM maka @NajibRazak lah PM kita…kalau ada yang “doa mulut ” sebut Anwar PM tapi “doa hati” mahukan Nik Aziz atau Hadi Awang PM dan Allah Taala perkenankan maka merekal ah PM kita.Kan senang gitu…tak payah gaduh gaduh,,tak payah terjerit terlolong..

Ini babi dengan anjing hidup mereka hanya melakukan apa yang difitrahkah
Allah swt kepada mereka.Tiada hasad dengki..tiada keji mengeji dan umpat mengumpati.
Tapi kita…?

Tapi kalau masih nak juga berdoa terjerit terlolong macam dalam stadium malam itu aku ada kaedah lain yang boleh digunapakai tanpa menyentuh perasaan manusia lain…

Apakata korang pergi ke kandang babi mintak tolong babi doakan kemenangan korang?Atau pergi cari anjing anjing liar atau tempat kandang orang bela anjing mintak tolong anjing anjing tu untuk sama sama mendoakan kemenangan korang untuk tumbangkan Umno/BN?Atau korang boleh mintak tolong apa saja binatang yang “tidak berakal” tolong doakan sama saperti lembu,kambing,harimau,burung dan apa saja makhluk ciptaan Allah swt.

Ada nampak anjing dengan babi kat sini?


Aku menghina…?

Tidak…aku tidak menghina kerana ini realiti.Siapa yang berani mengatakan bahawa babi,anjing,lembu dan semua haiwan tidak berakal itu bukan makhluk ciptaan Allah Yang Maha Besar?Siapa yang berani mengatakan bahawa binatang binatang yang aku sebut tadi “lebih hina” dari kita manusia yang dianugerahkan akal fikiran oleh Allah SWT?Siapa?Siapa?Siapa?

Apakah babi,anjing atau lembu yang tidak ada sifat “hasad dengki” itu lebih hina dari kita yang diberi akal oleh Allah SWT?Kalau mereka “lebih hina” dan kita ‘lebih mulia” kenapa bila terjadinya tragedi Tsunami 26 Dis 2004 yang mati dalam angka ratusan ribu itu adalah kita manusia dan bukan mereka?Mayat mayat yang kelihatan dalam ribuan klip video yang terapung mati lemas dengan perut yang membuncit menunggu pecah itu kebanyakan nya adalah “manusia berakal” dan amat sedikit kelihatan binatang binatang mengalaminya.Kemana perginya binatang binatang ini?

Yang ini babi/anjing atau manusia berakal?


Apakah mereka(binatang binatang) terlebih dahulu tahu sebelum kita manusia yang konon nya berakal dan bijak?

Jadi bila aku suruh Nik Aziz Nik Aziz yang suka terlalak dan terlolong mintak doa(atau doa politik) pada Allah SWT supaya mintak tolong pada babi…pada anjing..dan pada lembu aku bukanlah menghina.

Fikir fikirkan….

Apa yang Allah Taala nak kita belajar dari sini?