Dibawah adalah gambar gambar yang sempat aku rakam semasa mengikuti Protes Jalankaki Anti Lynas dari Tol Gombak dan berakhir di Markas Pas Taman Melewar.Aku difahamkan kumpulan ini memulakan jalan kaki mereka dari Gebeng Kuantan pada 13 Nov lalu dengan hanya 40 orang dan besuk (Ahad 25Nov) adalah kemuncaknya bila mereka akan menamatkan jalanan mereka di Dataran Merdeka bermula dari Markas Pas dengan menyampaikan protes mereka kepada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat hari Isnin jam 9:00 pagi ditempat yang sama.

Semua kepenatan…
Salah sorang otai yang berjalan sejak Kuantan lagi
Tak pasal pasal budak budak ini kena dera dek politik orang tua mereka
Baik punya lentuk amoy ni..
Lagi kanak kanak “mangsa penderaan” ?
Macam honeymoon ya taiko?
Yang baju putih tu bagitau aku yang suatu masa dulu
dia orang kuat Umno..he he he
Ini pun otai dari Kuantan
Mamat ini aku diberitahu orang Korea..ntahlah
Tian Chua “gangnam power”..dia yang kata
Ini mamat 1Malaysia yang menjadi perhatian peserta..faham fahamlah
sebab apa.Dia je sorang pakai baju Umno..
Otai ni dari Maran jalankaki tak pakai kasut..
Wa caya lu lah apek..
Aku rasa mereka ini semua NGO luar negara..
Haris Ibrahim dengan gang nya.Apek paling kanan mati mati kata aku SB..ha ha ha
DAP ?
Singh ini memang ada dimana mana program macam ini..
Lagi kanak kanak “kerahan tenaga”…
YB Fauziah ke ni…?Aku kena tanya Parpukari..
‘Taiko Ronnie’ dengan ‘Shoalin Master’ dia bersama wakil
Markas Pas
Pakcik ini ‘outrider tetap dan berpencen’ Pakatan Rakyat..
“Darling Elli” baru sampai…
Tenguk Elli aku teringat..ehem ehem.
Melintasi Karak Highway
Menghampiri persimpangan Seri Gombak

Dia ni dikhabarkan pegang bendera merah ni sejak dari Gebeng lagi…
Kaler melah ong maa..
Arghhhh….
BKF 7000..aku tak pasti darling aku Elli berjalan kaki atau naik kete ni..
Menghampiri persimpangan ke Jalan Gombak
Semua masuk jalan salah ikut Yb Ronnie Liew..ha ha ha
Kes tersilap jalan…gara gara ikut Ronnie Liew..kah kah kah
Clueless..
Harris Ibrahim dengan gang ABU dia gambar bawah.
Lynas macam mana?
Menghampiri Taman Selaseh
Last last Tian Chua potong Ronnie Liew sebab salah jalan..
Aweks Anti Lynas
Angin kencang…cantik lak kibaran Jalur Gemilang.
Nasib baik tak ada yang usung Sang Saka Malaya…
Menghampiri Markas Pas Taman Melewar
Pulut durian menanti para peserta

Macam mana lah bro Harris ini sampai dulu dari aku ekk?
Lepas ni boleh rehatlah pakcik..
Peserta mula sampai kepekarangan Markas Pas
Apahal lak bapak aku ini suruh aku posing ni..
Otai kaki ayam baru sampai
Seorang lagi kanak kanak “kerahan tenaga”?
Adik manis apa pasat muka mainyak asam?
Penat ka ?
Baru jumpa air…kesian adik ni.Emak ayah happy
tapi tenguk muka adik kita ni…

Sorang lagi kanak kanak yang terpaksa melalui pengalaman
orang dewasa cara terpaksa..
Aku tak jumpa wajah wajah ceria kanak kanak
“kerahan tenaga” emak bapak diorang.Semuanya
dengan wajah sugul kepenatan..
Walaupun aku “berkecuali” dalam hal protest apa pun tapi…
aku tak bersetuju kanak kanak dilibatkan sama.
Itu pendirian aku….
Akhirnya aku temui jugak darling aku Elli Wong…
PERHATIAN : Untuk artikel ini kalau anda mahu komen anda disiarkan harap jangan gunakan bahasa yang tak manis bila merujuk kepada mana mana bangsa,Kalau tidak penat anda menaip je kerana komen anda tidak akan disiarkan disini,Terima kasih