Juara “Bolasepak Fireball”

Sambungan dari Part 1…

Acara sebelah malam bermula dengan Majlis Makan Malam Bloggers/Facebookers Dengan Anak Anak Yatim dan Tahfiz sekitar Janda Baik yang dihostkan oleh Pak Habib.Pak Habb menyediakan 3 ekur kambing B-B-Q dan makanan Arab dari Restoran Wadi Hadramawt yang amat terkenal.

Jadi kepada pemimpin pemimpin Umno belajarlah dengan Pak Habib bagaimana melayan dan menjamu anak anak yatim dan tahfiz dengan iklas hati.Jangan peralatkan anak anak yang kurang bernasib baik ini untuk politik diri masing masing terutama didalam bulan Puasa saperti yang berlaku tahun sudah dan tahun tahun sebelumnya.

Kalau nak jamu anak yatim dan fakir miskin layanlah mereka macam VIP dan jangan bagi diaorang makan atas lantai dan dalam pinggan plastik sambil dibekalkan sebotol air mineral.Jangan bezakan apa yang mereka makan dan dimana mereka didudukan dengan VIP.Namanya pun meraikan anak anak yatim dan fakir dah sewajibnya mereka diberi penghormatan sebagai VIP…ini tidak!

Tenguk cara Pak Habib menjamu anak yatim dan jadikan teladan.Makanan terbaik dan termahal bila sesekali menjamu mereka bukan sekadar untuk promo diri dan syok sendiri saja…

Ahmad Maslan tolong ingat ya…?

Jangan sampai tahun ini jadi bahan belasahan aku macam tahun sudah,sebab puasa tahun ini aku akan buat siri TERJAH kemajlis majlis iftar pemimpin Umno bersama anak yatim dan fakir.

Anak anak Tahfiz mula tiba

Hidangan daging kambing BBQ

Gambing kedua yang dibakar…

Meleleh air liur beb…..

Anak anak Tahfiz mengambil hidangan

Abu Nawas dengan group “Gempa Bumi” jamming 
sementara “The Captains” menjamu selera…

Abu Nawas ambik key dari bonggo..
Dia kata kaedah ini dia belajar dari sekolah komunis…

Hidangan istimewa dari Wadi Hadramwt

Anak anak yatim dari kawasan Janda Baik yang dijamu
sepanjang 2 hari program

Pak Habib host dengan pakaian serba putih.
Nampak gagah dan bergaya.

Halim pembantu Pak Habib yang berkhidmat penuh setia hampir 20 tahun.

Pak Habib mencuba mee sup tulang.

Uncleseekers bermesra dengan para peserta

Dapat suami “gila-gila bahasa” takde peluang nak merajuk kerana telatah
suami pengakuan isteri Paparazi…

Tropy dan hadiah menanti peserta

Yang berasap tu sup tulang…

Antara anak yatim yang dijamu Pak Habib

Bro Zelmey

Mengambil peluang bergambar dengan Uncleseekers

Anak kepada pasangan diatas

Pak Habib beramah mesra dengan anak anak yang menjadi tetamu

Pelancung Barat yang kebetulan singgah di Wadi Hussein

Ucapan mengalu ngalukan peserta dan tetamu…

Abu Nawas baik punya santai…

Sebelah Pak Habib tu bodyguard dia…

Tekun mendengar Pak Habib membebel…

Ada bran dengan jelingan maut Uncleseekers?

Anak anak yatim mengucapkan terima kasih pada Abah…

Melayan tetamu asing…

Giliran Uncle pula membebel….

Sedikit pengenalan tentang Habib oleh seorang ayah sebelum dijemput
naik kepentas berkongsi kejayaan…

Korang nampak tak “makhluk paranormal” kat belakang tu…?

Hai!….

Uncle menceritakan bagaimana dia mencabar minda Habib untuk
melakukan sesuatu yang luar biasa…

Uncle bertanya hadirin sama ada mereka nampak atau
tidak satu lagi “makhluk paranormal” macam yang melintas dibelakangnya tadi…

Cakkkk!….

Cute tak?

Anak anak kecil ini pun terpaku dengar cerita Uncle

Giliran Habib pula berkongsi cerita…

Sementara ayah dia ambik nafas…

Antara sruktur menarik di Wadi Hussein

Masanya sudah tiba untuk korek rahsia dari Habib…

Sape Habib boleh papa tahu?

Akhirnya semua orang tahu siapa sidia “pembakar semangat” Habib
untuk melakukan sesuatu yang jarang anak Melayu 16 tahun mampu melakukannya…
Pecah rahsia…
Nak tahu kena tanya Habib sendiri…