Pokok kedondong yang aku tanam disuatu sudut di Taman Hana.
Andaikata suatu hari kelak aku sudah tiada lagi didunia ini pastinya
anak cucu aku boleh berbangga yang dalam Taman Hana ini ada pokok yang
ditanam oleh ayah atau datok mereka.Terima kasih abah untuk penghormatan ini.

Sebelum jam 9 pagi aku dah bersiap untuk sarapan pagi walaupun ramai yang masih berselimut dalam kedinginan pagi Janda Baik.Aku terserempak dengan Abah yang hanya berkain pelikat sedang membelek belek pokok yang ada dalam Taman Hana.“Mi abah nak kau tanam satu pokok disini…”,pinta Abah yang buat aku rasa sangat berbesar hati.

dR Sam dan abah adalah kenalan lama yang sudah lama tidak ketemu.

Selepas menanam pokok diatas kami sama sama menikmati sarapan pagi bersama Zelmey dan Ku Yah yang telah sedia berada disitu.Paling melucukan bila pagi pagi lagi Abah terpaksa menyekolahkan sekumpulan Tabligh yang turut disertai oleh seorang bekas artis yang popular dengan lagu Saya Anak Malaysia iaitu dR Sam.Aku cuma memerhatikan dari jauh sambil mendengar abah memberi “kuliah pagi” kepada ketua kumpulan itu yang berkelulusan doktor.Diakhir perdebatan aku lihat ketua kumpulan itu tak boleh tahan dengan hujah Abah dan terpaksa memohon diri.Tak manis rasanya untuk aku ulas apa jua yang diperdebatkan mereka sebagai menghormati tamu walaupun aku mendengar sejak awal isu yang diperdebatkan itu.Bravo Abah!

Sessi hari ini dilakukan diruang tamu rumah Abah tempat dimana dia selalu berkongsi ilmu dengan penuntut penuntut University Of Life memandangkan ramai juga peserta yang terpaksa pulang awal atas desakan tugas masing masing.Kepada mereka yang setia menunggu sehingga tamat berpeluang berinteraksi dengan Dato Husam Musa Exco Kerajaan Negeri Kelantan yang juga Naib Presiden Pas secara langsung selepas makan tengahari.

Ikuti gambar gambar hari terakhir HBF Janda Baik Siri II ini…..

dR Sam dan teman teman disambut oleh Abah

Peminat No.1 dR Sam….dR Zelmey

Abah mempersilakan mereka bersarapan bersama

Bermula sessi sekolah pagi yang tiada dalam perancangan.
Semuanya bermula dari satu “saranan” ketua kumpulan ini kepada Abah..
dR Sam hanya mendengar hujah Abah mematahkan hujan “sifu” dia sebelah kiri..

Antara peserta yang bangun awal…

Paparazi pun bangun awal…

Biasalah dia ni pagi pagi dah buat orang putus urat kentut…

Nak berhujah dengan Abah ini kena lengkap ilmu kalau tidak
sia sia je kena kilas…

Bila tenguk Ku Yah ini aku teringatkan Medusa…

Kalau ikut bahasa gerak badan ianya menunjukan tanda “I surrender”

Gambar aku ni Paparazi yang tolong snap.

Abu Nawas tak mahu lepaskan peluang bergambar dengan dR Sam

Aku pun sama…he he

Abah kata sebelum Najib umum 1Malaysia dia dah buat konsep ini awal lagi
dengan menanam 3 jenis buluh dalam 1 rumpun.Buluh kuning,
buluh biasa dan buluh hitam.

Nampak tak?

Aku kerap ambil gambar family ini tapi sampai kesudah
aku tidak tahu nama mereka.Apa punya poyo aku ni…

Sessi perkomgsian ilmu sebelah pagi bermula….

Tenguk Abah dalam pose begini nampak macam King.

Takde lah pulak Abah kata…”When i talk u listen,listen and listen sampai 8 kali.
Cuma when you listen…i talk and talk and talk…
He he…gurau je abah

Tekun mendengar….

Siapa kentut ni…?Abu Nawas je sorang yang bau..

Amrayy dan isteri

Budak ni cukup suka aku snap gambar dia..

Tiga orang ini ahli kumpulan “Gang Dagu”

Suami dan isterinya dibelakang…

Aku suka sahabat ini walaupun baru pertama kali kesini
dia sanggup mencuba apa sahaja…

Kan aku kata dia suka…

Sis ini pandai petik gitar…

Tutup mulut nanti lalat masuk…

Sebelum kena air ketum…

Ini Abu Nawas selepas kena air ketum…