Bila sel sel otak penyokong Pakatan Rakyat terutamanya yang bangsa Melayu dah

dicemari taik hasil liwatan Anwar Ibrahim,maka mereka tidak dapat membezakan
antara realiti dan fantasi,antara fakta dan auta.Maka terjadilah rencatan otak yang
kritikal yang hanya boleh diubati dengan memakan taik…kah kah kah.

Mari kita bincang pasal kebodohan mereka…

1. Tak percaya keputusan pilihanraya? Abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh 
percaya ke? Mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai 
helikopter? Apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar helikopter terbang atas pusat undi?

2. Menang sebab undi Bangla? Eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? Berapa banyak 

Bangla korang tangkap? Ade dapat 1,000 Bangla kat satu tempat mengundi? Kalau menang 
macam Dato’ Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 
Bangla beratur mengundi? Satu kampung boleh bau ketiak laaaaa.

3. Ada Indon undi 2 kali? Buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. Aik? 

Bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? Kenapa Indon tu dan 
petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-kanan? Kenapa Indon tu tak cuci 
pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

4. Kenapa bangla? Kenapa tak Cina dari China? Kenapa tak orang Indonesia? Kan lebih 

mudah nak tipu. kalau Cina tu, muka pun sama penyek je. kalau Indon tu, sama je macam 
muka orang Melayu. Siap boleh cakap Melayu lagi fasih daripada Cina malaysia lagi! 
Kenapa Banglaaaaa?????

5. Ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 Bangla naik 4 pesawat tempah khas. 

BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! Takkanlah Pakatan Rakyat tak sanggup nak 
upah seorang dua Bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembuangan undi. Bila ditangkap, ajar dia jawab “ini BN punya kerja”. Mana lagi 
mudah nak buat??

6. Apa ke bahalol wakil parti daripada PR? Mengulat? Makan gaji buta? Pergi meliwat? 

Melayan perempuan simpanan? Waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak 
penipuan? Nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. Takkan la tak perasan.

7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. Mereka elok sahaja mengundi 

Husam Musa. Sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. Takkan la pengundi PR 
yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

8. Isu dakwat kekal. Adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? 

Senarai nama? No saluran? Tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh 
ahli cerdik pandai PR. Sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan 
menimbulkan keraguan, pertikaian orang. Memang inilah yang mereka mahukan. Isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

******************

Macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. Terimalah kekalahan walaupun pahit. 

Ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. 
Tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi. Keputusan mewakili kehendak 
kawasan setempat.

Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat 

sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. Berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah 
tu nak beli? Baik mereka beli gigi palsu. Sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar-bandar.

Sudah jadi lumrah.

Anwar cakap mahkahmah penipu.
Mahkamah adalah alat umno.

Tapi bila kes liwat dia menang,
Kenapa diterima pula keputusan menipu itu?

Anwar cakap PRU13 dicatur BN.
Berpuluh lagi kerusi PR menang,

Bapak Yahudi ko catur?

Cerita lawak Kulaan Niring