Nanti besar boleh cabut tiang tu ya adik…
Sejak jam 10 pagi lagi aku sudah meronda dibeberapa checkpoint penting Blackout #622.Aku mengambil keputusan untuk fokus di checkpoint Sogo memandangkan disini selalu berlaku perkara perkara ganjil dalam beberapa demo yang lalu.Menjelang jam 10.30 pagi sudah kelihatan lebihkurang 30 peserta berhimpun dan menjelang tengaharijumlahnya bertambah ramai dan sehingga jam 2 petang hampir seluruh main entrance Sogo dipenuhi peserta.
Aku kemudian bergerak ke Dataran Merdeka tempat favourite aku bila membuat liputan begini yang merupakan laluan utama semua kumpulan yang berkumpul di tujuh checkpoint #622 untuk ke Taman Merbok dan menanti disitu.Setelah semua kumpulan aku pastikan sudah ke Taman Merbok baru aku menyusul mereka lebihkurang jam 3 petang.Kalau mengikut pemerhatian aku kehadhiran sebentar tadi dalam anggaran 10 ribu peserta plus and minus.Mungkin selepas ini ada pihak yang akan claim angka 20k,30k,50k dan tidak mustahil ada yang kata 100 ribu yang turun hari ini.
Apa yang dapat aku rumuskan tentang Blackout #622...BELON DAH MULA KEMPIS dan ini realiti yang harus diterima oleh semua pihak yang menyokong gerakan ini.
Syabas aku ucapkan kepada semua anggota PDRM yang bertugas mengawal keadaan hari ini atas kerja cemerlang mereka hingga menjadikan himpunan ini setakat jam 4 petang sebagai “sifar insiden”.Kalau tak silap aku menghitung tidak sampai 200 anggota PDRM yang beruniform yang aku terserempak sejak membuat liputan dari jam 10 pagi hingga 4 petang,terutamanya di Dataran Merdeka yang dikawal tidak lebih 8 anggota bersama seorang pegawai.Tahniah PDRM.
Lepas ini korang boleh rihatlah dirumah dan tak perlulah buang tenaga dan masa terlalak terlolong diatas jalanraya dan menyusahkan orang ramai.Aku pasti hari Isnin ini pemimpin yang korang sokong kononnya nak MEMBOIKOT Majlis Angkat Sumpah akan dengan muka tak malu mengangkat sumpah.Siapa yang nak sia siakan pencen Ahli Parlimen seumur hidup beb…kah kah kah.
SILA KLIK UNTUK IMEJ LEBIH BESAR

Korang pakat tenguk gambar gambar ini dulu nanti hilang letih baru
aku story kisah kisah disebalik gambar gambar dibawah…
*Perhatian: Sape nak rembat gambar gambar dibawah silakan tak perlu mintak
izin sebab gambar gambar ini aku post memang untuk korang semua.

Checkpoint Pejabat Pas Jalan Raja Laut

Antara yang awal di Sogo..
Tak silap aku waktu ni jam 11:30 pagi

Ini crowd jam 12pm…

Still crowd dalam jam 12 – 1 pm…

Ini Cinabeng haramjadah bawak satu playcard pertanyaan..
“Lu Umno Ka? “
Kalau kita jawap IYA dia kan sumpah seranah kita..
Ini memang “maskot” Pakatan dimana mana demo jalanan.

Ini Padang Merbok aku rakam jam 12.50pm…

Dataran jam 1 tengahari…

Tak sampai 10 anggota PDRM yang berkawal di Dataran Merdeka.
Wa salute lu orang…

Lebai lebai sedang menanti peserta melintas dipersimpangan
Jalan Tun Perak/Jalan TAR

Ini kanak kanak Cina Kumpulan Anti-Lynas

Pegawai polis yang paling “cool”…

Pelancung asing berhampiran Dataran Merdeka

Van ini sebab asyik pandang kelain hentam belakang Wira..he he

Bila buka bonet penuh dengan penyapu…kah kah kah
Mungkin nak dihantar kepada Khir Toyo kot…

Jalan Raja Laut berhadapan DBKL lengang…

Aku kembali ke Sogo jam 2 petang…

Aku temguk penunggang OKU ini tengah bertekak dengan penunggang
disebelahnya…ntah pasal apa

Ini kumpulan Orang Asli dari Tapah yang berjaya dikudakan..

Menuju ke Padang Merbok

Pompuan ini hasil konsultasi dengan Uztaz Badrul Amin hingga jam 5 pagi…

Terus putus wayar…

Mangkuk mangkuk wakil Bar Council yang tak pernah tak ada..

Unit Amal Pas

Muslimat Pas..

Dua pelancung asing yang melayan diri mereka bergambar..

Ini kumpulan yang paling best dari checkpoint Jalan Pudu..
Sebab apa best?

Korang tenguk sape ketua mereka…kah kah kah

Kali ini ramai lak “manusia istimewa putus wayar” yang ambil bahagian

Tapi dia siap maki hamun para peserta..

Aku tak berapa faham apa dia cakap tapi ada dengar
bunyi demonstrasi dan demokrasi…

Tapi paling best bila dia kata..
“Ini semua kasi susah sama orang…!”
Kah kah kah..amikau orang macam ini pun faham tapi korang tak faham..

Bawak anak anak demo ya bang?

Peserta dari checkpoint Sogo mula mengahampiri Dataran Merdeka

Didahului oleh Unit Amal Pas..

Kumpulan ini agak berdisiplin…

Ini kumpulan paling kontrovesi dengan Sang Saka Malaya..

Diaorang ini kalau diperhatikan adalah kumpulan pelajar yang
sama dengan Adam Adli..

Malu lak bila gambar dia cuba dirakam..

Kumpulan ini hampir bergaduh dengan Unit Amal Pas

Ketua kumpulan ini memberi penerangan kepada pihak polis..

Kumpulan muslimat yang menamatkan perjalanan mereka setakat Dataran Merdeka sahaja..

Ini bakal jadi kepala demonstrasi jalanan 20 tahun lagi
hasil didikan emak ayah dia..

Jalan Parlimen berhadapan Padang Merbok yang lumpuh sebab peserta
lebih suka memenuhi jalanraya dari masuk ke padang…

Mungkin takut dilihat kosong…

Akhirnya aku terpaksa merakam dari kawasan larangan KTM tapi dengan kebenaran
anggota yang berkawal disitu..

Pemandangan Padang Merbok yang gagal dipenuhkan walaupun himpunan
berada di kemuncak…

He he he…patutlah mereka lebih suka memenuhi jalan raya..
Rupanya Padang Merbok pun gagal dipenuhi..

Zam zam ala kazam…tak percaya?
Ini dirakam sekitar jam 3:40 petang..