Siapa lagi Pemimpin Umno yang ada buah pelir?

“Sehubungan itu, beliau menyeru semua anggota UMNO supaya terus bangkit dan tampil ke hadapan memperjuang dan mempertahankan hak orang Melayu apabila ia diancam. – BERNAMA”


Itu baru namanya ANAK JANTAN..
Itu kenyataan TS Muhyiddin saperti yang dilaporkan Utusan Online semalam.Betul saperti kata sahabat blogger Dinturtle,dah lama kita tak dengar Pemimpin Umno bercakap soal kepentingan Melayu dan kita rasa lega bila TSM selaku Timbalan Presiden Umno dan TPM berani menyuarakan nya.Rata rata dan boleh aku katakan semua Pemimpin Umno dah “kehilangan kerandut” mereka bila buah pelir mereka semua dah tersengkang dalam Konsep 1Malaysia bawaan @NajibRazak yang dah  tak tentu arah dan halatujunya.Dahlah dia hilang hala tuju,pemimpin pemimpin Umno yang lain “spesis burung terkukur” pun ikut sama macam dia.Inilah “budaya sampah” dalam Umno yang dah sampai tahap KRONIK..semua pakat ikut apa Presiden Umno dan PM kata walaupun ianya tak betul dan menyimpang dari asas perjuangan Umno untuk memertabat agama dan bangsa Melayu untuk jaga body dan tembolok masing masing.
Kesian aku tenguk pemimpin pemimpin Umno yang begitu gah mengaku sebagai PEJUANG BANGSA,sedang hakikatnya mereka tidak lebih dari “penjilat” dan “tukang cium tangan” Presiden mereka dan bini Presiden mereka.Langsung tiada keberanian untuk menyanggah Presiden mereka walaupun mereka tahu ianya tidak selari dengan agenda perjuangan agama dan bangsa yang merupakan teras penubuhan Umno sejak awal ditubuhkan.
Gambar yang ini tiada kaitan dengan gambar diatas
Dulu sewaktu era Pak Lah Tido kesana kemari pemimpin Umno menjaja ISLAM HADHARI sedangkan pengertian Hadhari itu sendiri mereka tak faham,tapi sebab Pak Lah syok sebut Hadhari maka macam burung terkukurlah sekor sekor mengikutnya.Sehinggakan siapa pemimpin yang sebut Hadhari paling banyak merupakan pemimpin kesayangan Pak Lah yang kononnya memahami gagasan Perdana Menteri waktu itu.Bila Pak Lah kena sepak dari takhta,Hadhari ntah kemana kaki kaki jilat pun ntah kemana semua pakat cabutttt dan melupakan Islam Hadhari Pak Lah.
Timbul pulak @NajibRazak dengan Konsep 1Malaysianya yang duk pacak jari telunjuk kat langit (Nazri mungkin nak ubah jadikan masuk ibu jari antara jari telunjuk dan jari hantu).Kehulu kehilir semua burung terkukur duk berkokok Satuuuuuuu Malaysia…Satuuuuu Malaysia…Sehinggakan apa sahaja yang boleh diSatuMalaysiakan semua nak dijadikan 1Malaysia.Selesai PRU13 dan bila sedar yang hanya 3% Cinabeng sokong BN semua penat lelah melaung 1Malaysia dan duit rakyat yang dibazirkan mempromosi “gagasan bodoh” ini bakal masuk tong sampah.Aku belum ada dengar atau lihat @NajibRazak sejak 6hbMei melaungkan 1Malaysia dimana mana pun (korang ada?),tak tahulah kalau ada dan aku terlepas pandang.Bila tuan sendiri dah tak berapa stim nak menyebutnya maka segala burung terkukur pun duk senyap…kukurrrr..kukurrrr.
Ternyata bila “pejuang bangsa” masuk dalam kelompok kepimpinan tertinggi Umno maka kerandut yang dulunya ada kini hilang disebabkan ketakutan akan “kemurkaan” ketua ketua mereka.Tidak kiralah diperingkat mana kepimpinan mereka berada sama ada di Bahagian,Negeri lebih lebih lagi diperingkat pusat.
MAKA JADILAH JANTAN JANTAN UMNO INI KHUNSA!

Ini pun sorang lagi ANAK JANTAN yang ada kerandut..