“Hakikatnya, ini berita beracun sebenarnya. Itu pasal lah Barisan Nasional hampir tergolek dan terguling kerana terlalu banyak sangat idea melancap seperti ini!!!…”


Aku petik ayat diatas  dari blog TFK yang aku rasa ada kebenarannya.Sememangnya ramai pemimpin Umno jenis syok melancap sendiri.Kadang kadang lakonan dan kenyataan yang dikeluarkan mereka  sewaktu berjalan kempen PRK memualkan kita yang membacanya.Melihat ramai pemimpin berkain pelikat waktu PRK kehulu kehilir macam kita tenguk budak budak baru berkhatan time cuti sekolah.Duduk poyo bersimpuh atas lantai macam merendah giler akan lenyap bila dah menang kerusi yang dikejar mereka.Menang apatahlagi kalau dah dilantik jadi Menteri,cubalah nak jumpa mereka dipejabat menteri..tobat 3 bulan belum tentu boleh jumpa.Alasan yang diberi pegawai…menteri sibuk sangat.
<Read More>

Aku rasa graf kebencian orang Melayu dan ahli Umno sendiri terhadap Umno selepas selesai PRU13 tiba tiba melonjak.Semuanya angkara dan gara gara pemimpin Umno sendiri.Cuba korang buat ujian ini…Pergi tanya 10 orang ahli Umno diperingkat grassroot tentang sentimen mereka terhadap Umno sekarang ini,aku pasti korang akan dapati 8 dari 10 orang ini akan mengatakan mereka dah sampai tahap MELUAT dengan Umno.Tak cukup 10..tambah lagi 10 orang..kalau tak percaya.

Kalau tak dapat jawapan “Pergi jahanam dengan Umno…” pun dah kira bagus.

Tapi kalau PM tanya Pengarah Strategik dia Sahlan Nasution yang tak berapa strategik nak mengatur kemenangan dirinya sendiri ditempat yang ditandinginya,pasti dia akan memnberikan jawapan “kelas melancap” bagi PM syok.
Lu ikut sangat lah nasihat Sahlan tu Ah Jib Gor…tenguk longkang mana dia nak ajak lu terjun!