Permainan merebut kerusi orang mati?

Jangan salahkan Penggiat Media Baru jika mereka berfikiran begini…
Kalau korang tak mati (Adun dan Ahli Parlimen) mana nak ada keje?
Kalau tak ada keje mana nak masyukkk..
Kalau tak masyukkk macamana nak bagi dapor berasap..
Nak bagi anak bini makan…
Korang saja ke yang pandai nak hidup lepas menang???
KAMI yang bantu korang pun tahu juga nak hidup…
Jadi korang(MP dan Adun) kena jaga jaga jangan sampai MATI!
Yang badan tak berapa sihat,selalu kena gi hospital makan ubat…
Yang kuat mentekedarah selagi mahu,kontrol sikit makan tu…
Yang kuat menonggak ARAK,hati hati bila memandu..
Yang kuat membalun betina,jangan sampai mati atas perut..
Sebab…
Kalau korang mati KAMI akan happy dalam sedih…
Sebab…
KAMI DAPAT KERJA.

Kah

Kah

Kah

P/S : Jangan marah kerana ini realiti,cuma tak ramai yang berani nak bagitau..
Tapi aku bagitau sebab…Aku Peduli Apa

So dah jadi YB,berkhidmatlah sebelum..
Perkhidmatan anda ditamatkan sebelum waktunya…

Advertisements

ARQAM, PAS & UMNO: Antara Yang Karam Dan Tenggelam


Sabtu 13 hb Julai 2013 bersamaan 4 hb Ramadhan 1413. Saya duduk seorang diri di tepi Sungai Wadi Hussein Janda Baik sambil berfikir “sampai bila kita mesti mendiamkan diri bila mendengar hampir setiap pagi menjelang Hari Raya, mesti ada cerita ramainya orang kita mati dan cedera parah akibat kemalangan di jalan raya?” Ops Sedar dan macam macam Ops diadakan tapi tak berkesan, kenapa? di mana silapnya apakah berpunca dari pendidikan atau rosaknya sebuah negara berpunca dari pemimpin ulama dan wanita yang rosak akhlaknya? Berita anak anak orang kita yang putus tangan dan cacat akibat bermain mercun dan bunga api dan mati di lebuhraya. Apakah kerana Qada’ dan Qadar terjadinya semua ini? Atau orang kita leka berpolitik hingga tak memikirkan bagaimana melahirkan bangsa Melayu yang bijak sana, cemerlang akal budinya dan hidupnya bermasyarakat dengan membudayakan konsep berkasih sayang, hormat menghormati sesama insan yang dianjurkan oleh Islam.

Kita berpuasa dengan tujuan mengawal nafsu, tidak mengikut emosi supaya diri Aqliah kita bebas dari cengkaman nafsu amarah dan mampu bertafaur dan mengenal Tuhannya? Inilah silapnya bila berikan sesuatu jawatan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggu akibatnya, seperti maksud hadith.

Air yang keruh di hulu mustahil boleh jernih dihilir, fikir, Think, Tafakkur. Bukankah kita makhluk yang ada akal dan al Quran itu untuk mereka yang berakal? Di bulan puasa di sana sini kita dengar orang membaca Al Quran tetapi berlakukah penghayatan akan makna-makna yang terkandung di dalamnya?. Untuk apa? Bukankah Al Quran itu untuk membawa rahmat untuk sekian alam?

Pesan orang tua-tua, ‘melentur buluh semasa rebungnya’tetapi apa akan berlaku kalau pelenturnya yang bermasalah? Kemana perginya para pendidik, guru, ustaz , ulama serta ibu bapa serta pemimpin dan ketua-ketua agama? Apakah amanah dakwah dan tarbiyah sudah tidak terbayang lagi oleh ulama yang gilakan kuasa dan nak jadi selebriti?

Tegak rumah kerana sendi
Runtuh sendi rumah binasa
Sendi bangsa ialah budi,
Runtuh budi, runtuhlah bangsa.

Ramai yang lupa, budi bahasa bukanlah sekadar lemah lembut dan sopan santun dalam pergaulan, tetapi budi bahasa bererti penggunaan akal budi agar supaya perbuatan kita sesuai dengan identiti kita sebagai khalifah.

Adab sopan bukan sekadar ungkapan tetapi ianya merupakan satu tatacara hidup orang Islam yang membezakan dengan bukan Islam. Bila lagi kita mahu menyemarakkan dan menyemaikan semula budi bahasa dan nilai-nilai murni ke dalam jiwa orang Melayu kerana satunya bangsa yang jiwanya Islam, yang mana bila hilang unsur Islam, hilang pula keMelayuannya.

Berbudi bahasa dan amalan nilai-nilai murni amat penting dalam hidup bermasyarakat. Di mana Melayu itu Islam, tapi apa jadi pada bangsa Melayu bila sebuah pertubuhan politik membuang Melayu, Cuma mahukan Islam sahaja tanpa Melayu. Bolehkah kita pergi ke kedai mamak meminta teh tarik tapi kita tak mahu cawan dan gelas. Lu fikirlah Bro! Jika Hang Tuah hidup semula tentu dia marah gila. Hang Tuah kata Melayu Tak Hilang Di Dunia. Bila Melayu dibuang dari Islam, Hilanglah Melayu di Dunia. Kalau Upin dan Ipin dengar tentu dia akan kata Betul! Betul! Betul!

Bolehkah Melayu dibuang macam itu saja oleh mereka yang berjuang menggunakan Islam? Seperti irama dan lagu, ombak dan pantai begitulah Melayu dan Islam. Sebab itu ramai yang malu jadi Melayu bila Roh Islam, jiwa Islam, hati Islam dimatikan dengan kejam oleh mereka yang yang tidak bertanggung jawab.

Berjubah berserban besar. Sedangkan pakaian bukan tanda keimanan dan sifat taqwa, Mungkin ada gunting dalam serban? Ada agenda tersembunyi.

Amalan dan penerapan budi bahasa dan nlai-nilai murni sama ada dalam komunikasi, ucapan, pertuturan atau panggilan dalam perlakuan dan pergaulan dapat dipraktikkan dalam empat institusi iaitu Institusi Kekeluargaan, Institusi Kemasyarakatan, Institusi Pembelajaran dan Institusi Perkhidmatan.Yang terpenting dalam Institusi Kekeluargaan. Semuanya bermula dalam rumah. Hendak kenal ibu tengok perangai anaknya, like father like son. Son of the Gun.

\
“Saya pelik wajarkah Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi Awang, sanggup meninggalkan negara untuk berkunjung ke Turki dan menyerahkan pentadbiran kepada Dato Husam Musa yang dikalahkan oleh Tengku Adnan di Putrajaya dan lain-lain pemimpin Pas yang terpaksa bertungkus lumus di Kuala Besut. Apakah pucuk pimpinan PAS tak tahu apa yang PAS Kelantan sudah lakukan terhadap Husam Musa, Exco Kanan PAS. Bayangkan, beliau tak dilantik sebagai EXCO, kononnya Sultan tak berkanan, apa agenda mereka? Apakah tujuannya untuk kuburkan politik Husam kerana mereka tahu sukar bagi PAS untuk merebut kerusi di kubu kuat UMNO di bawah pimpinan Dato idris Jusoh. Menteri Pendidikan Tinggi.
BACA SETERUSNYA BLOG PAK HABIB DISINI

@NajibRazak Police are now ‘powerless’, says Zahid

(Bernama) – He said the police were losing their powers to record statements of witnesses and could not compel witnesses to appear in the court.

Legislative transformations carried out by the Attorney-General’s Chambers to replace the Emergency Ordinance (EO) with new laws need not burden the police in their effort to reduce the crime rate in the country, said Home Minister Dr Ahmad Zahid Hamidi.

He said the new legislation needed to be similar to the EO which enabled police to have the power to fight crimes especially serious crimes.

“We (Home Ministry) do not want to contradict what is being done by the Attorney-General to carry out legislative transformation. But we must understand the police are toothless when there is no EO.

“Do not see only from the legal perspective but from all aspects to fight crime,” he told reporters after attending a breaking of fast event of the National Anti-Drug Agency here last night.

According to him, since the EO was repealed, incidents of organised or serious crimes increased by 90 per cent which were carried out by former criminals.

Ahmad Zahid had recently reportedly said that following the repeal of the EO, 2,600 detainees at the Simpang Renggam Detention Centre in Johor were released and that many of them returned to lead a life of crime.

He also requested Malaysians to understand the position of police who were now powerless.

He said the police were losing their powers to record statements of witnesses and could not compel witnesses to appear in the court.

Therefore, he said, the community should not blame police when the crime rate increased.

“We are not seeking the people’s sympathy but understanding on the police’s duty in arresting criminals but having to release them for lack of evidence.

“Prior to this, Inspector-General of Police (Tan Sri) Khalid Abu Bakar had also requested for a new law similar to the EO to curb serious crimes like shooting,” he said.

According to Khalid, without EO and no witnesses coming forward to assist in investigations, criminals were getting bolder to carry out radical and aggressive crimes such as shootings.

Kejadian 2 guru yang ditembak…..terbaru yang berlaku hari ini (gambar bawah)

Nobody has mentioned the ETP, nobody has talked about 1Malaysia…@NajibRazak


Post Election Payback Time in Malaysia

Source: http://www.asiasentinel.com/index.phpoption=com_content&task=view&id=5570&Itemid=178

Mahathir backs moves to punish minorities and reward pro-government voters, companies

Last week, the Malaysian government announced its allocation of public university seats for the upcoming academic year. Only 19 percent of Chinese students got places, along with 4 percent of Indians despite the fact that the two together make up about 30 percent of the student population. Last year, Chinese students got 23 percent, in line with their proportion of the overall population.

That was the first tangible fallout from the 13th general election held on May 5, in which the Barisan Nasional, the ruling national coalition, won 133 of the 222 seats in the Dewan Rakyat, or Parliament, preserving its majority despite the fact that it only received 47.38 percent of the popular vote against 50.87 for the opposition Pakatan Rakyat coalition headed by Anwar Ibrahim.

The second came yesterday with the revelation by Democratic Action Party National Publicity Chairman Tony Pua of the award of a RM1 billion (US$314 million) commuter railway project in the massive government-backed Iskandar development in the southern state of Johor to Metropolitan Commuter Network Sdn Bhd, a 60:40 joint venture between Malaysian Steel Works Sdn Bhd and KUB Malaysia Bhd, both of which are linked to UMNO, to build and operate a 100 km inter-city rail service in Johor. According to an official with the company quoted in local media, Masteel will receive a 37-year build-own-transfer arrangement on the project despite the fact that it is slated to break even in 12 years. Although Masteel says the project was a private sector initiative dating from 2008, it is inconceivable that it would have been granted without the imprimatur of the government.

The common denominator appears to be the return of Mahathir Mohamad, the 88-year-old former prime minister, and his close friend and ally, former Finance Minister Daim Zainuddin, at the top of the power structure in UMNO, politically emasculating the current Prime Minister, Najib Tun Razak. Despite the loss of the popular vote, the majority of the rank and file inside UMNO believe it was Mahathir’s strident racial politics that preserved the Barisan’s – and particularly UMNO’s – place at the top of Malaysian politics, and that it was Najib’s attempt to reach out to the other races that cost them.

Ethnic Malays make up 60.3 percent of Malaysia’s population, Chinese 22.9 percent and Indians 7.1 percent, according to the latest census. Malays and Indians dramatically abandoned the Barisan Nasional in the May election, with the Malaysian Chinese Association hit so hard that the party, once the second-biggest in the coalition, refused all cabinet positions. The Malaysian Indian Congress fared somewhat better, but not much.

“Najib was a good prime minister. But instead of strengthening his hand the Chinese and non-Malays and non-Muslims weakened him. But UMNO is strong. So Najib is out of steam,” said a lawyer with close contacts to the Mahathir wing of the party. “Najib has lost energy, lost his mandate, lost respect. Mahathir, Tun Daim and the UMNO grassroots are in charge,”

The practical effect is likely to be felt sometime around the UMNO annual general meeting, he and other sources say. The party appears to be following the dictates of Malay nationalists such as the firebrand Ibrahim Ali, the head of the NGO Perkasa, and will seek to cut further into Chinese opportunities in commerce, education and other fields. In particular, several sources said, Najib’s attempts to broaden the investment horizon in Malaysia through cutting back on ethnic Malay ownership privileges are dead, along with his 1Malaysia attempts to reach out to other races.

Najib himself has gone silent, leaving his faction in the party distressed and at sea, believing he was so discouraged with the election results that he has basically given up. After the election, he left for an extended government trip to Tanzania and London, followed by a holiday on the French Rivera, then returned to Malaysia after two weeks to continue to remain mute. That spurred a news analysis in the increasingly influential Malaysian Insider news site asking: “There will come a time when Malaysians will ask this question: for how long more is Prime Minister Datuk Seri Najib Razak going to stay silent during roiling debates on the most important issues facing the country? And then there will come a time when Malaysians will just stop expecting any intervention from the man who occupies Putrajaya; when the mandate he won on May 5 will not matter?:”

In particular there are major concerns over Malaysia’s always tense racial situation, which has grown more worrying in the face of expectations that tensions would abate following the election, in which Malay nationalists goaded on by Mahathir used ethnic concerns to charge that if the opposition won the election, the Chinese would dominate the political process as they have the country’s economic landscape, leaving ethnic Malays behind.

Since the election, however firebrands have continued to fan religious and ethnic flames. In particular, a bill suddenly appeared in the cabinet, allowing the consent of just one parent for the conversion of a child to Islam, a major concern for the mostly Chinese wives who have married ethnic Malay males. The bill was hastily withdrawn after a public storm.

Other storms have erupted, including one over a statement by the Papal ambassador, Archbishop Joseph Marino, for “interfering in domestic affairs” after the Catholic official pointed out that everywhere else in the world, Christians refer to their god as “Allah,” and should be allowed to do so in Malaysia as well.

“Under the 1961 Vienna Convention on diplomatic ties, Marino has clearly overstepped his authority as an ambassador by interfering in the domestic affairs of Malaysia,” huffed Perkasa vice-president Datuk Zulkifli Noordin. Khairy Jamaluddin, now the Youth and Sports minister and someone usually thought of as a moderate, has criticized the Catholic figure.

But the biggest storm erupted when two foolhardy Chinese sex bloggers, Alvin Tan and Vivien Lee, posted a picture on Facebook with the greeting Salamat Berbuka Puasa (happy Ramadan breakfast) while eatingbak kut teh, a popular herbal soup that is forbidden to Malays because it contains pork. The insult was doubled by the fact that Ramadan began on July 9 and Muslims are required to fast from sunup to sundown. The two were arrested and questioned for nine hours before delivering an abject apology.

The Facebook posting nonetheless caused outrage across the country, both on the part of Malays and non-Malays alike as raising racial tensions. In the meantime, say UMNO sources, members of the Chinese dominated Democratic Action Party, the biggest proportionate winner in the national election with 38 parliamentary seats, have been slinging racial insults of their own as fast as the Malays sling them back.

Throughout the controversies, however, Najib has not used his office as prime minister to lower the temperature. Although he gave a press conference in London, he didn’t mention the attempts to oust the Vatican ambassador, growing questions over promised repeal of the country’s sedition act, which hasn’t taken place, or the racial tension fanned on both sides but mainly by Malay nationalists.

In the meantime, UMNO bloggers and cybertroopers paid by the party and the government, once supportive of Najib in the overthrow of his predecessor, Abdullah Ahmad Badawi, have now turned against the prime minister. Malaysia Bloghouse, a loose association of UMNO-friendly bloggers loyal to Mahathir, are asking for Najib’s head. They include former Information Minister Zainuddin Maiden, a Mahathir acolyte, and Kadir Jasin, a former New Straits Times editor and Mahathir/Daim apologist.

Despite the pressure and despite his seeming disappearance, however, it appears Najib will stay on both as UMNO president and prime minister, sources say. Mahathir delivered a weak endorsement directly after the election, saying basically that there was nobody around to replace him.

As a sign of the emasculation of the prime minister, however, an UMNO source said, “Najib’s ETP will proceed but with changes to suit the demands of Malays and UMNO. More of the economy for them, more privileges, more power, more access, more funding, more infrastructure.”

There are no details yet, despite the educational changes and the Masteel award. However, the changes should be articulated during the UMNO annual general meeting.

“It’s the political trend so far,” the source said. “It is what the Malays want, Daim and Mahathir running the show, Najib will have to amend his course. It is talked about in every meeting I attend.”

“Najib still chairs the cabinet meetings, still makes stupid decisions,” said a Kuala Lumpur-based businessman. “But Mahathir and Daim are agitating for changing all of the posts. Daim is talking to people to challenge the prime minister. A lot of this is happening because (Najib) is sitting on his ass and doing nothing. It is going downhill.”

As a result, the businessman said, his group’s own plans for a major investment in the Iskandar project are on hold.

“Since the election, all policies, his 1Malaysia policy, have all gone quiet. We don’t know if it’s on or off. We don’t know if we’re going to get support from the government. So we are going to have to decide what to do, whether to commit. Nobody seems to know. Nobody has mentioned the ETP, nobody has talked about 1Malaysia.”

Majlis Iftar Meraikan Anak Yatim Dan Warga Emas Oleh Blogger Zelmey.

Comel kan?

Sebentar tadi aku menghadhiri jemputan berbuka puasa blogger Zelmey (ingat tak blogger yang sama sama ditahan pihak polis satu masa dulu bersama Uncleseekers?),yang kini adalah seorang Usahawan yang berjaya meraikan anak anak yatim dan warga emas.Turut sama meraikan golongan ini adalah Persatuan Jaksa Pendamai (JP)Selangor dan Majalah Juwie.

Majlis diadakan di Swiss Garden Hotel Kuala Lumpur turut diserikan  oleh beberapa orang politikus veteran,antaranya Tan Sri Zainuddin Maidin (blogger Zamkata),Datuk Saidin Thamby dan Datuk Ahmad Bahari dan penyanyi 70an Saudara Halil Chik.

Anak anak yatim yang diraikan adalah dari Kuang Selangor berjumlah hampir 25 orang.Apa yang menarik adalah layanan VVIP yang diberikan kepada anak anak yatim dan warga emas ini oleh penganjur Saudara Zelmey dan kawan kawannya.Terpancar wajah keriangan mereka bila mereka bebas menikmati hampir 140 juadah yang disediakan oleh pihak penganjur dan Swiss Garden Hotel.Teringat aku akan layanan diatas lantai yang diberikan seorang pemimpin Umno tahun lepas terhadap golongan ini dan dalam satu lagi majlis anjuran Umno dimana golongan ini diberikan air mineral dan makanan dalam polystyrene standard makanan agihan SHEB untuk golongan gelandangan.

Jadi kepada PEMIMPIN UMNO yang bakal meraikan golongan ini dalam majlis berbuka puasa nanti,jadikan layanan Saudara Zelmey,Persatuan JP Selangor dan Majalah Juwie terhadap golongan ini sebagai CONTOH dan jangan perkudakan golongan ini untuk kepentingan politik muarahan masing masing.Layanlah mereka macam VVIP dan jangan sekadar VVIPkan diri anda dan kawan kawan anda sahaja.Ingat!siapa yang diraikan sebenarnya…

GAMBAR GAMBAR YANG SEMPAT AKU RAKAM
.Sila klik untuk imej lebih jelas

Blogger Zelmey kini usahawan jutawan.

Dulu rambut panjang sekarang rambut koporat…

Yang ini aku tak kenal siapa..

Tan Sri Zainuddin Maidin

Warga emas..

Yang kanan tu anak Pak Habib..

Ada gak kaum Tionghua yang sama meraikan..

Ini dia hidangan untuk anak yatim dan warga emas…

Baru dikatakan meraikan mereka…

Zelmey dan Tommy memastikan semua tersedia rapi

Kambing panggang pun ada..cayalah Zelmey

Sambil sambil tu up gambar kat Instagram..

Kat sini udang dan sotong grill serta satay..

Ini seksyen paling diminati anak anak yang diraikan..
Tenguk nanti…

Zelmey dan penerbit majalah Juwie

Kakitangan BOB2e..

Datuk Ahmad Bahari baru tiba..

Zelmey menyambut anak anak yatim yang baru tiba..

Semua mereka didudukan dengan selesa..

Mulanya semua malu malu kucing..

Sikecil ini yang aku tak boleh tahan…

Datuk Saidin Thambi baru tiba…

Tommy menceritakan bagaimana dia ditolong Datuk Saidin
mendapatkan tanah anugerah..

Antara warga emas yang diraikan..

Anak anak mula mengambil makanan..

Masing masing bebas layan diri..

Pihak hotel pun begitu sporting membiarkan anak anak ini bebas
berlari kesana sini sambil memilih makanan yang mereka suka..

Kuih yang dihidangkan pun begitu menarik perhatian anak anak ini..

Zelmey membantu adik adik ini mencapai apa yang mereka tak nampak..

Layan diri…

Warga emas yang memilih makanan…

Pelanggan pun sporting mendahulukan anak anak yatim ini..

Lagi warga emas..

Yang ini selingan lensa aku yang gatal..

Ada juga yang perlu bantuan dan Tommy bersedia…

Gerai ABC dan aiskrim ini memang favourite anak anak ini..

Staff BO2e menunjukan cara buat ABC..

Menunggu azan  untuk berbuka..

Baca doa dulu sebelum makan..

Nampak selera adik kita ni..

Pakai sudu garpu lagi..

Aku terdengar mereka berdua berbual…
“Kalau selalu bulan puasa kan best…”

Makanlah sayang ooi jangan posing..he he

Lapor ke Zelmey..?

Tenguk udang harimau melengkau lengkau dalam pinggan..
Ini baru iklas meraikan namanya..

Tiga gadis pingitan ini baru nak berbuka..
Orang berbuka mereka pergi tandas..ha ha

Seronok aku tenguk anak anak ini dilayan mesra..

Penyanyi 70an Halil Chik

Ceduk je dek no hal..

Zelmy melayan anak anak ini dengan aiskrim.

Ini dia tempat paling favourite…ABC

Semua anak anak ini diajar buat sendiri ABC mereka..

Ini resepi ABC dia sendiri..baik punyer boleh makan
sambil jalan

Macamana ek nak buat?

“Nanti pakcik panggilkan sifunya…”

Sifu menunjukan cara cara buat ABC..

So dah pandai buat sendiri…tapi yang baju merah tu blurr lagi

Ini sifu punya sifu lak ajar..

Tekun memerhatikan..
Now my turn…

Pengasuh anak anak yatim..

Desert time…

Seronok tenguk mereka bebas tanpa ada yang menegur..
Asalkan jangan terbalikan belanga

Kalau nak bagi anak anak ni kuih..buat macam ini.
Bukan bubuh dalam bekas plastik makanan gelandangan.

Ini pun time yang seronok mereka nanti..
Nak dapat duit raya.

Isteri kepada Datuk JP menyampaikan duit raya bagi pihak penganjur.

Bergambar kenangan sebelum bersurai..

TERIMA KASIH BRO ZELMEY DAN PENGANJUR YANG LAIN KERANA BEGITU IKLAS DAN SANTAI MELAYAN MEREKA YANG DIRAIKAN TADI.

@NajibRazak kenal tak siapa dia ni?

INI PUN AGAKNYA SPESIS PUNAHSIHAT JUGAK..
TALIBARUT…TALIBEDUNG
DAN MUNGKIN JUGAK..
TALIGANTUNG

P/S : Paklah pernah diperingatkan tapi dia ingkar dan bongkak..akhirnya ditimpa TULAH dan terpaksa meninggalkan ‘tahta politik” dalam KEHINAAN walaupun sebelum itu menang dengan Cemerlang,Gemilang dan Terbilang.Kini giliran Najib Razak pula dijenguk “sumpahan” yang sama.Bibit bibit kearah nasib yang sama menimpa Paklah telah mula kelihatan mengetuk pintu karier politik Najib.Apakah anda fikir KUASA yang ada dalam tangan anda ketika ini melebehi KUASA ALLAH SUBNALLAH TAALA dan cuba mengikuti apa yang telah dilakukan Paklah terhadap KAMI?

Kalau itu yang akan anda lakukan,bersedialah menerima NASIB yang sama yang menimpa Paklah atau mungkin lebih teruk dari itu.

Kepada siapa juga selepas Najib yang akan menyambut “obor” Umno bersedialah untuk menerima tanggung jawap dan amanah untuk menyelesaikan HAK yang dinafikan Umno kepada KAMI sekian lama,lebih lebih lagi HAK ANAK ANAK YATIM.Kegagalan anda juga akan mengakibatkan anda bakal menerima nasib yang serupa yang menimpa Paklah dan mungkin juga Najib.

Ada berani???

NOTA :
Sepanjang tahun 2004-2007 tidak kurang dari 10 Ribu murid murid dimerata Pesantren di Indonesia yang melakukan zikir munajat dan solat hajat bagi pihak KAMI terhadap kes tuntutan ini.Tidak kurang dari 100 Ribu zikir dilafazkan setiap hari selama hampir 4 tahun.Mungkin keadaan huru hara yang berlaku kepada Umno (baca pemimpin) sejak 2008 ada kena mengena dengan apa yang dimunajatkan…WaAllahu’alam.

Ada tak mangkuk hayun yang berani memperlekeh apa yang aku tulis diatas?

Silakan….

Tik! Tok! Tik! Tok!…masanya makin hampir..

Najib..Muhyiddin…Hishamuddin…Zahid…Shafie…ada faham bahasa Ilahi?
Kalau masih tak faham nasib koranglah Labu…

Pesanan dari Menteri Cap Ayam @NajibRazak

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai ‘menukar’ selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.

Kepalo abah ko!!!
Tiap kali harga barang naik suruh kita berhenti beli..suruh kita kurangkan penggunaan..dan macam macam nasihat CAP AYAM,itu je lah yang menteri pandai sarankan.
Poi mampuih lah !