Bahagian Satu Klik SINI
Sambungan…


Aku yang masa itu hanya berpendapatan RM30 sehari macam tak percaya bila diberi tanggung jawap dan kepercayaan oleh ‘bakal memanda’ Dollah Pukimak melalui Datuk Hasan Pendek untuk menjalankan kerja bernilai RM 500juta bagi menghadapi PRU11 2004.Apapun aku bagitau Hasan aku akan hanya lakukan ‘projek sulit’ ini selepas aku berpuas hati yang kerja ini genuine dan diarahkan oleh Dollah Pukimak sendiri.

Kes penipuan terbaru Dato Seri Hasan Ayoub.Masih lagi 
Pegawai Khas Perdana Menteri?
PM yang mana ya…yang dulu ke yang sekarang?



ASP Dr A Vasu
kini pegawai pendakwa Makamah Sesyen Ampang



Selama hampir 3 bulan aku dibawa bertemu dengan para menteri pasola dibawah kerajaan Tun M masa itu dan paling penting Timbalan Menteri Dalam Negeri waktu itu Dato Zainal Abidin Zain yang suka dipanggil ‘Abah’ untuk meyakinkan aku.Aku juga diperkenalkan kepada Insp A Vasu(kini ASP Dr A Vasu pegawai pendakwa Makamah Sesyen Ampang) dari IPD Putrajaya yang konon nya di assign untuk menjaga kami oleh Dollah.Turut memantau pejabat dan operasi kami ialah Ketua Cawangan Khas IPD Sentul masa itu DSP Muhammad Yusof Isa(kini bersara).Oklah nothing to loose kalau aku buat pun kata hatiku.



PRESIDEN SKUAD 69 PDRM SARAWAK

DSP(B) Muhammad Yusof Isa
Presiden SKUAD 69





Abah oh Abah..last last aku yang rebah



Aku mulakan apa yang perlu untuk tujuan ‘projek sulit’ ini penghujung 2002.Bermula dengan mengumpul teman teman yang ada kepakaran dalam bidang bidang berkaitan hinggalah mendapatkan khidmat kontraktor,pembekal dan pencetak dari dalam dan luar negara.Semuanya dilakukan dengan perancangan yang amat teliti mengikut kehendak semasa dan tarikh PRU11 yang  telah awal awal lagi di beritahu kepada aku.




Lama dah ngidam..baru dapat.Longgar sikit takpe..
Apa punya manusia yang sanggup buat keje mcm ini?



CUMA SATU SAHAJA YANG TIDAK AKU KETAHUI..


Aku tidak diberitahu yang syarikat yang aku tubuhkan untuk tujuan ini hanyalah ‘Dummy’ untuk kerja kerja yang ‘lebih sulit’.Datuk Hasan yang ‘underestimated’ kebodohan aku terus bermain wayang dan enggan mendedahkan walaupun pernah beberapa kali aku tanyakan bila merasakan ada sesuatu yang tak kena dengan jalan cerita ‘projek sulit dalam sulit’ ini.

Siapa APA sebenar nya…
Berita 18/7/2011 Klik sini dan sini



Merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan projek ini dan risau akan terperangkap dengan ‘permainan’ mereka yang aku tak berapa faham waktu itu,aku mengambil langkah berjaga jaga dari awal lagi.Aku mulakan ‘projek sulit’ ini dengan pendekatan aku sendiri iaitu aku sedang berurusan dengan manusia manusia yang berkuasa yang bila bila masa boleh berpaling tadah dan mengkhianati aku.Lantas aku seharusnya ada ‘Plan B’ seandainya apa yang aku takuti itu benar benar terjadi.


Jadi banyak gerak kerja aku sebagai Pengarah Urusan tidak diketahui secara terperinci oleh Datuk Hasan.Memikirkan aku telah berjaya diperdayakan nya,dia akhirnya terjerumus kedalam perangkap yang dipasangnya sendiri.Syarikat yang sepatutnya wujud sebagai ‘Dummy’ untuk kerja ‘lebih sulit’ bossnya Dollah Pukimak akhirnya tidak menjadi dummy lagi bila aku berjaya meyakinkan para kontraktor,pembekal dan pencetak untuk menyertai projek ini meskipun belum dibayar upront oleh parti Umno dan Barisan Nasional.Kepada penyamun penyamun dalam Umno aku gunakan pendekatan berbeza..



Aku dan pasukanku berjaya meyakinkan setiap Ketua Perhubungan Negeri Umno yang untuk PRU11 kali ini yang semua keperluan mereka untuk menghadapi Pilihanraya kali ini ditaja oleh sebuah syarikat swasta dari A to Z.Menyedari kerakusan dan ketamakan mereka  bila bercakap bab duit peruntukan dari parti mereka,aku menyarankan agar apa jua ‘peruntukan’ yang mereka perolehi di kekahkan sesama mereka dan ketua ketua bahagian.


BERSAMBUNG…..